Friday, January 1, 2010

 فعالان جنبش زنان، مادران صلح ، زنان روزنامه نگار و فعالان مدنی در بازداشت  
 

 دهفم دی 1388


پس از حوادث انتخابات و در طی 6 ماه گذشته تعداد دیگری از فعالان زن بازداشت شده بودند که برخی از آن ها با قید وثیقه آزاد و برخی هنوز در بازداشت به سر می برند




بازداشت منصوره شجاعی، فعال جنبش زنان




منصوره شجاعی، پژوهشگر، از فعالان کمپین یک میلیون امضاء و گروه مدرسه فمینیستی نیمه شب دوشنبه؛ 7 دی ماه به بازداشت نیروهای امنیتی در آمد. نسرین ستوده وکیل منصوره شجاعی گفته است: « تیمی که خود را مامورین وزارت اطلاعات معرفی کرده بودند از ساعت 11 شب در منزل خانم شجاعی حضور پیدا کرده بودند و با وجود نبودن وی در منزل تا ساعت 3 صبح که ایشان برگشتند به بازرسی منزل پرداختند و بعد ایشان را با خود به مکان نا معلومی انتقال داده اند.» منصوره شجاعی پیش از این دو بار بازداشت و سه سال است که ممنوع الخروج شده است.




بر اساس گفته همسر منصوره شجاعی، ماموران امنیتی، در پاسخ به درخواست منصوره شجاعی برای نشان دادن حکم بازداشت، ورقه ای به وی نشان دادند، اما از نشان دادن آن ورقه به دیگر اعضای خانواده خودداری کردند.




خانواده منصوره شجاعی از محل بازداشت او اظهار بی اطلاعی و نگرانی کرده اند، چرا که ماموران به رغم اصرار آنان از گفتن محل بازداشت وی خودداری کرده اند. آنان روز چهارشنبه نیز به دادگاه انقلاب مراجعه کردند، اما آن جا نیز پاسخی دریافت نکردند.


متاسفانه از زمان دستگیری تاکنون منصوره شجاعی هیچ تماسی از زندان با خانواده نگرفته است.


-------

بدرالسادات مفيدي هم به خيل بازداشت شدگان پيوست




ميدان زنان - همزمان با موج بازداشت هاي فعالين مدني و سياسي، بدرالسادات مفيدي دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، صبح روز سه شنبه 8 دی ماه در منزل خود به همراه همسرش، مسعود آقایی بازداشت شد.



بدرالسادات مفیدی، از روزنامه نگاران پرسابقه جامعه مطبوعاتی است.


----------



بازداشت نیلوفر هاشمی آذر، دانشجوی معماری دانشگاه تهران در روز عاشورا



کمیته گزارشگران حقوق بشر - نیلوفر هاشمی آذر، دانشجوی معماری دانشگاه تهران به همراه مادرش شهرزاد نصیری در روز عاشورا (یکشنبه 6 دی‌ماه) در خیابان جمال‌زاده دستگیر شدند.



بنابرگزارش‌های دریافتی شهرزاد نصیری مادر این دانشجوی زندانی روز گذشته در حدود ساعت 4 بعدازظهر با تعهد آزاد شده است اما نیلوفر هاشمی را به زندان اوین منتقل نموده‌اند.



درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و مردم معترض در روز عاشورا منجر به کشته‌شدن چندتن شد. نیروی انتظامی طی اطلاعیه‌ای اسامی 8 تن از کشته‌شدگان روز عاشورا را اعلام نمود. همچنین خبرگزاری‌های مختلف از بازداشت صدها نفر در این روز خبر داده‌اند و برخی تعداد بازداشت‌شدگان را تا هزارنفر تخمین زده‌اند. این در حالی است که سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی تعداد بازداشت‌شدگان را 300 نفر اعلام نموده است.


نسرین وزیری بازداشت شد



----------


کمیته گزارشگران حقوق بشر - بنابر گزارش‌های دریافتی نسرین وزیری شب گذشته 7 دی ماه در حدود ساعت 10 بازداشت شده است.


مراجعه خانواده وزیری به مراجع قضایی از جمله دادستانی تهران تا کنون بی‌پاسخ مانده است و مسئولان قضایی به آنان اعلام نموده‌اند وی در هیچ‌کدام از لیست‌های بازداشت‌شدگان روز عاشورا نیست.



با توجه به اظهارات دادستانی تهران و ارگان‌های دیگر، مبنی بر این که بازداشت برخی از بازداشت شدگان؛ از جمله نسرین وزیری با حکم دادستانی نبوده است، این امر احتمال ورود نیروهای خودسر را بیش از پیش محتمل ساخته و نگرانی‌هایی را در مورد بازداشت‌شدگان روزهای اخیر به وجود آورده است.



نسرین وزیری شب دوشنبه 7 دی ماه در حدود ساعت 10 با حضور نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد. این خبرنگار و روزنامه‌نگار دارای سابقه همکاری با پارلمان نیوز، ایلنا، خبرآنلاین، ایسنا و همچنین روزنامه اعتماد ملی می‌باشد.



----------



مهین فهیمی از اعضای مادران صلح بازداشت شد



اخبار روز: بنا به گزارش های دريافتی صبح امروز ماموران حکومت به خانه خانم مهين فهميی از مادران صلح، رفته و او را به همراه فرزندش و عده ی ديگری از جمله اردوان تراکمه دستگير کرده اند.



دختر مهین فهیمی به سایت تغییر برای برابری گفته است: «در روز ششم دی ماه مامورین حوالی ساعت 11 شب به منزل مادرم مراجعه کردند و در حالیکه تعدادی از دوستان و اقوام ما در خانه مان مهمان بودند اقدام به تفتیش منزل نمودند و زمانی که با اعتراض مادرم مواجه شدند که از آن ها می خواست تا حکمشان را نشان دهند یکی از مامورین که ظاهرا آقای صالحی نام دارد و به گفته مادرم کسی است که او را مدتی قبل در اداره پیگیری اطلاعات مورد بازجویی قرار داده است همان جا اقدام به نوشتن حکم می کند و آن را به مادرم می دهد.مامورین تا حوالی ساعت 4 صبح در منزل مادرم می مانند و سپس تمام افرادی را که در خانه ما بودند به همراه مادرم بازداشت می کنند. صبح روز بعد برادرم برای پیگیری وضعیت پس از مشورت با وکیلشان به اداره پیگیری اطلاعات مراجعه می کنند اما متاسفاانه ایشان نیز بازداشت می شوند .»



----------



بازداشت زهره تنکابنی از اعضای مادران صلح



همچنین بر اساس اخبار رسیده، زهره تنکابنی یکی دیگر از مادران صلح، امروز، 7 دی ماه در خانه خود بازداشت شده است. خانواده وی پس از آن که زهره تنکابنی از زندان با آنان تماس گرفته و بازداشت اش را اطلاع داده است از دستگیری وی باخبر شدند.



مادران صلح، جمعی از مادرانی است که برای صلح از سال ها پیش در چهارچوب های قانونی تلاش کرده اند. مادران صلح طی بیانیه ای اعلام کرده اند: «زهره تنکابنی و مهین فهیمی از اعضای فوروم مادران صلح ایران اند که در سال های جوانی؛ همسران شان را از دست داده وو با کار و تلاش شبانه روزی سر افرازانه از عهده مشکلات معیشتی و زندگی بر آمده و فرزندان و شاگردان برومند و توانمندی به جامعه ایران تحویل داده اند. آنها نیز چون دیگر مادران ایران جوانی و سلامتی خویش را در راه اعتلای میهن هزینه کرده اند. زهره تنکابنی 62 ساله و دبیر سابق آموزش و پرورش در وضعیتی دستگیر شده که از ناراحتی شدید قلبی و بیماری قند رنج می برد و افزون بر آن در سوگ خواهر و خواهرزاده های جوانش نیز عزدادار است. مهین فهیمی 58 ساله کارشناس تاریخ و پژوهشگر را با پسر جوانش دستگیر کرده اند و بدیهی است که رنج مهین در زندان مضاعف باشد. لازم به ذکر است که بازداشت این مادران در پی احضارهای تلفنی و بازجویی ها و تهدیدات مکرر صورت گرفته است.»



---------



لیلا توسلی، دختر محمد توسلی در منزل پدرش بازداشت شد


جرس: لیلا توسلی ، دختر مهندس توسلی و خواهرزاده ابراهیم یزدی ، اعضای شاخص نهضت آزادی ایران ، است که نیمه شب دوشنبه در منزل پدرش بازداشت شد.

لیلا توسلی، 27 ساله است و هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته و عضو نهضت آزادی نیز نبوده است. و بازداشت او، در جهت تحت فشار قرار دادن اعضای نهضت آزادی برای توقف فعالیت هایشان ارزیابی می شود.



یکی از نزدیکان لیلا توسلی به جرس گفت: مهندس توسلی در برابر خواست وزارت اطلاعات مبنی بر اعلام تعطیلی نهضت آزادی پاسخ مثبتی اعلام نکرده و گفته بود هر زمان که لازم باشد ، با ساک دستی آماده زندان رفتن هستم و نیمه شب که زنگ منزل به صدا در می آید این بار اعلام می کنند با مهندس توسلی کاری نداریم ، و لیلا را می خواهیم و تاکید می کنند که مادر لیلا هم در صحنه باشد ، چرا که می خواهند اوج بی اخلاقی را در تحریک بی تابی های مادر و در آن ساعت نیمه شب به اتمام رسانند. وی افزود: مادر و پدر لیلا بسیار اصرار می کنند که شما در این ساعت نیمه شب بروید ، و ما خودمان صبح لیلا را می آوریم ، و آن ها پاسخ می هند ما برای حفظ حرمت در این ساعت آمده ایم ! پنج مرد قوی اندام و ماسک زده ، با کارت وزارت اطلاعات آمده اند ، مادر می گوید مگر شما خودتان خواهر و مادر ندارید ؟ من تا به حال نگذاشته ام دخترم حتی در منزل برادرش باشد ، پدر می گوید با این شرط است که من هم همراه با لیلا برای دستگیر شدن باشم .آن ها قبول می کنند و مهندس توسلی و لیلا را تا بیرون از خانه می برند ، می گویند فقط در دو ماشین جداگانه سوار شوید ، در این هنگام ماشین حاوی لیلا با سرعت دور می شود و ماشین حاوی مهندس توسلی بر جا می ماند.

----------



نوشين عبادي خواهر شيرين عبادي بازداشت شد




کمیته گزارشگران حقوق بشر: همچنین نوشین عبادی، استاد دانشکده پزشکی‌ دانشگاه آزاد تهران و خواهر شیرین عبادی ساعت ۹ شب گذشته توسط ۴ نفر از مأمورین وزارت اطلاعات در منزل خود دستگیر و به زندان منتقل شده است.




شیرین عبادی طی اطلاعیه گفته است: «بدین وسیله به اطلاع می‌‌رسانم که خواهر اینجانب به نام دکتر نوشین عبادی، استاد دانشکده پزشکی‌ دانشگاه آزاد تهران ساعت ۹ شب مورخ ۲۸ دسامبر ۲۰۰۹ توسط ۴ نفر از مأمورین وزارت اطلاعات در منزل خود دستگیر و به زندان ارسال شده است. از محل بازداشت او و علت دستگیری خبری ندارم... لازم به یاد آوری است که وی خوشبختانه یا متاسفانه هیچ فعالیت حقوق بشری، اجتماعی یا سیاسی نداشته و فقط در ارتباط با فعالیت هائی که من در زمینه حقوق بشر انجام داده و می‌‌دهم دستگیر شده است و دستگیری او در حقیقت فشار جدیدی است برای توقف فعالیت‌های حقوق بشری من....»



----------



بازداشت آتیه یوسفی در رشت

خبرنگار جرس گزارش داده است که آتیه یوسفی، از اعضای کمپین یک میلیون امضا و از فعالان ملی - مذهبی رشت نیز بازداشت شده و به زندان مرکزی رشت (لاکان) منتقل شده است. آتیه یوسفی به همراه مازیار شکوری که از اعضای نهضت آزادی ایران در استان گیلان است، روز یک شنبه بازداشت شده اند. هنوز اتهام این فعال سیاسی و نهاد بازداشت کننده وی مشخص نیست.



----------

نفیسه اصغری بازداشت شد




جنبش راه سبز (جرس): نفیسه اصغری دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی دانشگاه شریف روز سه شنبه بعد از تماس مسئولین وزارت اطلاعات به دفتر پی گیری مراجعه نموده و تا کنون خبری از وی در دسترس نیست.



به گزارش خبرنگار جرس خانواده وی به زندان اوین هم مراجعه نموده اند اما هیچ خبری از این دانشجو در دست نیست.



----------



بهاره هدایت بازداشت شد


ادوارنیوز:بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و مسوول روابط عمومی این اتحادیه دانشجویی بازداشت شد.


امین احمدیان همسر خانم هدایت در گفتگو با ادوارنیوز با تایید این خبر گفت:ماموران امنیتی ساعت 10 چهارشنبه شب با در دست داشتن حکم بازداشت همسرم،با ورود به منزل ما،ضمن تفتیش و ضبط بسیاری از وسایل شخصی از جمله کتاب و کامپیوتر،بهاره را بازداشت کرده و با خود بردند.



با بازداشت بهاره هدایت شمار اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که در زندان به سر می برند به سه نفر رسید.



پیش از این مهدی عرب شاهی دبیر تشکیلات این اتحادیه دانشجویی در روز عاشورا بازداشت شده بود.


میلاد اسدی یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر نیز بیش از یک ماه است در زندان اوین به سر می برد.


 
---------- 

مریم ضیاء فعال حقوق کودک بازداشت شد
 

10 دی 1388

 
کمیته ی گزارشگران حقوق بشر - مریم ضیا مدیر جمعیت تلاش برای جهانی شایسته ی کودک صبح امروز پنج شنبه به بازداشت نیروهای امنیتی درآمد.

مامورین لباس شخصی صبح امروز به قصد تفتیش منزل و بازداشت مریم ضیا به منزل وی میروند و از آنجا که ضیا در منزل نبوده است، فرزندان وی را مجبور میکنند با وی تماس گرفته تا به منزل مراجعت کنند، پس از مراجعت وی را بازداشت کرده و به مکان نا معلومی انتقال داده اند.

وی پیش از این نیز سابقه ی بازداشت در تجمع 22 خرداد 85 در میدان هفت تیر که برای اعتراض به "قوانین نا برابر" تشکیل شده بود را داشته است.

در حال حاضر از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست



 بازداشت 2 تن دیگر از اعضای کمیته ی گزارشگران حقوق بشر/ پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی بازداشت شدند 

 
----------


دوازده دی 1388


پریسا کاکایی، از اعضای کمپین یک میلیون امضا و کمیته گزارشگران حقوق بشر، امشب بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- امشب، 11 دی ماه پریسا کاکایی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و مهرداد رحیمی از همکاران این کمیته بازداشت شدند

عصر امروز، طی تماس تلفنی وزارت اطلاعات با 4 تن از اعضای کمیته از آنان خواسته شد تا خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نمایند. از این 4 تن، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی در حدود ساعت 8:30 خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نموده و بازداشت شدند.


گفتنی است دو عضو دیگر کمیته، سعید حبیبی و حسام میثاقی بازداشت نشده‌اند اما تماس‌های تلفنی پی در پی ماموران وزارت اطلاعات امنیت آنان را به شدت تهدید می‌نماید و هرلحظه امکان بازداشت آنان نیز وجود دارد.

در حال حاضر تعداد اعضای بازداشت‌شده کمیته گزارشگران حقوق بشر 7 نفر می‌باشد. شیوا نظرآهاری، کوهیار گودرزی، سعید جلالی‌فر، سعید کلانکی، سعید حائری، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی این افراد هستند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر نهادی مستقل است که هدفش اطلاع‌رسانی و دفاع از قربانیان نقض حقوق بشر می‌باشد. این کمیته در طول 4 سال فعالیت خود گزارش‌ها، اطلاعیه‌ها، بیانیه‌ها و مقالات متعددی را در زمینه نقض حقوق بشر منتشر نموده و خود را به عنوان نهادی مدنی و فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی در میان فعالان داخلی و خارجی مطرح نموده است

----------
 

مهدیه گلرو و همسرش بازداشت شدندمهدیه گلرو فعال دانشجویی و از همکاران مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران صبح امروز همراه همسرش وحید لعلی‌پور توسط تعداد زیادی مامور بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.خبرگزاری هرانا ـ واحد دانشجویی: مهدیه گلرو از فعالین دانشجویی و همکاران مجموعه که در روزهای اخیر به یک سال حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شده بود، صبح امروز با هجوم تعداد زیادی از ماموران امنیتی به منزل، به همراه همسرش وحید لعلی‌پور بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، ماموران امنیتی که در حدود 10 نفر بودند ساعت 7 صبح به منزل مهدیه گلرو و همسرش یورش بده و تا ساعت 9 صبح آن‌جا را تفتیش کرده و کامپویتر شخصی، لپ‌تاپ، عکس‌های دیواری غیر سیاسی، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها و حتا عکس‌های خانوادگی این دو را به همراه دیگر وسائل شخصی با خود برده‌اند.ماموران بعد از دو ساعت تفتیش منزل، گلور و لعلی‌پور را دست‌بند زده و به زندان اوین منتقل کرده‌اند. وحید لعلی‌پور هم‌اکنون در قرنطینه‌ی زندان اوین است اما از محل نگه‌داری مهدیه‌ گلرو خبری در دست نیست

مهدیه گلرو به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مقالات که باعث سیاه‌نمایی شده، مصاحبه با رسانه‌های بی‌گانه و و نشر اکاذیب به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که قاضی پرونده‌ی وی گفته بود «امیدوارم در جریان روزهای آینده و خیلی سریع حکم‌ات اجرا نشود.»مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، همچنین در سال گذشته پس از تحصن 4 روزه در اعتراض به محرومیت از تحصیل، در دانشگاه علامه بازداشت شد به زندان اوین منتقل شده بود


----------
 

شبنم مددزاده، عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، بازداشت شد بنابر گزارش ها مراجعات خانواده شبنم مددزاده برای پیگیری وضعیت فرزندشان از روز پنجشنبه بی نتیجه بوده است و مسئولین حاضر به پاسخگویی در مورد این بازداشت نشده اند.صد سال مبارزه برای آزادی و عدالت؛ شبنم مددزاده ... بله در نظام جمهوری اسلامی نه فقط شاهد نفی آزادی های دموکراتیک بلکه شاهد پایمال شدن اولیه ترین حقوق انسانی و بدیهی ترین حقوق فردی هستیم. از همان سال های اول انقلاب با شعار “یا روسری یا تو سری” سرکوب زنان آغاز شد و این شعار محور اصلی سرکوب های بعدی و مبنای تمامی سیاست های بعدی برای تفکیک جنسیتی شد چنانکه شاهد تفکیک جنسیتی کتابهای درسی هم هستیم. اولین نقض عهدها در مورد زنان: ۷ اسفند ۵۷ ملغی نمودن قانون حمایت از خانواده (این قانون اختیارات محدودی را به زنان در خانواده اختصاص داده بود). ۸ اسفند ۵۷ خدمات اجتماعی زنان ملغی شد.۱۳ اسفند ۵۷ زنان قاضی از قضاوت و حضور در قوه ی قضاییه محروم شدند. در یکی دیگر از سطرهای سیاه این کارنامه چنین می خوانیم: در نیمه سال۱۳۸۵، ۶۰ حکم اعدام و سنگسار در مورد زنان صادر گردید. شمار دختران فراری به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. سن فحشا از ۱۷ سالگی به ۱۳ سالگی تنزل پیدا کرده است. موج حذف و پایمالی حقوق زنان از سال های اول انقلاب تا به اکنون هیچ وقت توقف نداشته و قدم به قدم زنان را زیر انواع و اقسام سر کوبها قرار داده اند. دکتر زهرا بنی یعقوب پزشک ۲۷ ساله روز ۲۰ مهر۸۶ در یکی از پارکهای همدان دستگیر شد. دادگستری همدان ۴۸ ساعت بعد از دستگیری اعلام کرد که وی خود کشی کرده است. در مورد دانشجویان این سرکوبها به طور مداوم و مستمر ادامه داشته و روزی در تاریخ جنبش دانشجویی نبوده که بدون دستگیری یا احضار به کمیته انضباطی باشد. از همان سال های اول انقلاب نوک تیز پیکان برخورد وسرکوب ، دانشگاهیان و دانشجویان را نشانه رفت و سرکوب دگر اندیشان و تحول خواهان جز برنامه های اصلی حاکمیت شد

  
-----------


کمپین آزادی عاطفه نبوی: من عاطفه ام

5 آذر 1388 - - نسخه قابل چاپ





http://manatefeham.blogspot.com/




من عاطفه ام - درحالي كه هر روز اخبار صدور احكام سنگين عليه فعالان سياسي تمام صفحات وب‌سايت‌ها را پر مي‌كند. يك خبر، يك محكوميت، روز سه شنبه 4 آذرماه، در ميان تمامي اخبار، منتشر شد و گم شد.

خبر 4 سال محكوميت دختري كه نه نامي بزرگ داشت و نه منصبي. قاضي دادگاه هم در جواب اعتراضش كه گفته بود، چرا سايرين را بعد از صدور حكم با قرار وثيقه آ‍زاد مي‌كنيد و من را نه، به او گفته بود كه " خودش را با آن‌ها مقايسه نكند." و عاطفه مقايسه نكرد،‌ نه با آن‌ها و نه با هيچ كس ديگر. اما آن‌جا كه صحبت از زنداني كشيدن و حبس به ميان مي‌آيد. عاطفه، هم‌پاي همان كساني حكم مي‌گيرد كه نبايد خودش را با آن‌ها مقايسه كند.

عاطفه نبوي، اولين زني است كه به دليل اعتراضات پس از انتخابات حكم محكوميت دريافت كرده است. آن‌هم تنها به دليل شركت در تظاهرات 25 خرداد. تظاهراتي كه خيلي از ما در آن شركت كرده‌ايم و از اين لحاظ هم جرم عاطفه‌ايم. اما حالا ما در خانه‌هايمان نشسته‌ايم و عاطفه بايد براي همه آن 3 ميليون نفري كه ‌آن روز در خيابان حضور داشتند، در زندان بماند. 4 سال



----------


شیوا نظرآهاری، بار دیگر در اوین
شنبه، ۵ دي، ۱۳۸۸


شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر که اندکی پس از انتخابات خرداد ماه بازداشت و سپس به قید وثیقه آزاد شده بود، بار دیگر بازداشت شد؛ این بار درحالی که برای شرکت در مراسم ختم آیت‌الله منتظری راهی شهر قم بود.


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، خانم نظرآهاری در تماسی تلفنیی با خانواده خود گفته است که در زندان اوین به سر می‌یرد و «پرونده جدیدی را برای وی تشکیل داده اند و به همین جهت خود را برای حبس طولانی مدت آماده کرده است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸, ساعت ۱۰:۴۷ بعد از ظهر
شیوا نظر آهاری به بهداری اوین منتقل شد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): شیوا نظرآهاری، عضو کمیته ی گزارشگران حقوق بشر پس از آنکه شب یک شنبه 29 آذر ماه، به بازداشت نهادهای امنیتی درآمد دست به اعتصاب غذای خشک زد.


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، شیوا نظرآهاری که شب 29 آذر با اتوبوس حامل جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانیان سیاسی، برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری عازم قم بود بازداشت شده است، دو روز ابتدایی بازداشت خود را در اعتصاب غذا گذرانده است ولی به علت تحلیل بدنی بیهوش می شود و به بهداری زندان اوین منتقل می گردد، مادر شیوا نظرآهاری در جریان ملاقات دیروز خود وضع وی را نا مطلوب توصیف کرده است



----------


سمیه رشیدی فعال حقوق زنان بازداشت شد

تغییر برای برابری - سمیه رشیدی فعال حقوق زنان صبح امروز شنبه 29 آذر ماه ، بعد از حضور در دادگاه انقلاب بازداشت و روانه زندان اوین شد.

افروز مغزی وکیل او با تایید این خبر توضیح داد :« صبح امروز بنا بر احضاریه ای که طی تفتیش منزل موکلم به او ابلاغ شده بود به دادگاه انقلاب مراجعه کردیم. وکالتنامه برای سمیه رشیدی از من اخذ شد ولی اجازه حضور در شعبه را نیافتم. خانم رشیدی حدود دو ساعت در محل دادگاه انقلاب بازجویی شد و سپس به ما اطلاع دادند که وی پس از تفهمیم اتهام به زندان اوین منتقل شده است».

هفته گذشته با ورود ناگهانی 5 مامور (در ساعت 6 صبح روز 23 آذر ) به منزل سمیه رشیدی که به همراه دو تن از دوستانش در آن زندگی می کند و تفتیش منزل، وسایل شخصی او و دیگر دوستانش ضبط شد.

رشیدی از فعالان کمپین یک میلیون امضاست وی همچنین در سال تحصیلی جاری به دلیل ستاره دار شدن از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات زنان محروم شد. و تلاش او با وجود پی گیری وضعیتش برای ورود به دانشگاه بی ثمر ماند و از حق انسانی تحصیل محروم شد.



----------

  
زهرا جباری ،از زندانی های حوادث پس از انتخابات وارد هفتمین روز اعتصاب غذای خود شد

15 مهر 1388



مدرسه فمنیستی :

زهرا جباری در راهپیمایی روز قدس در حالی که ناخن پایش در حین بازداشت شکسته شد دستگیر و روانه سلول انفرادی بند 209 زندان اوین شد

زهرا جباری یکی دیگر از زنان بازداشتی است که در بند 209 زندان اوین به سر می برد. زهرا جباری در راهپیمایی روز قدس بازداشت شد. زمانی که نیروهای امنیتی او را بازداشت می کردند، ناخن یکی از انگشتان پایش شکست.

او را از همان روزهای اول به سلول انفرادی بند 209 منتقل کردند. به گفته خانواده زهرا جباری او به خاطر بلاتکلیفی اش در زندان روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.

آخرین خبر این که او وارد هفتمین روز اعتصاب غذای خود شده و وضعیت جسمی او بسسیار نامناسب است



----------

  
انتقال
کبری زاغه‌دوست از بازداشت‌شدگان بهشت زهرا به بند عمومی پس از 4 ماه بازداشت در بند 209


شماره 1004-2009

2 آذر 1388

کليد واژه ها : زندانيان سياسي



کمیته گزارشگران حقوق بشر- کبری زاغه‌دوست از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم شهدای انتخابات، پس از 4 ماه بازداشت دربند 209 ساعتی پیش به بند عمومی نسوان زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی که در این مدت به شدت جهت اعترافات دروغین تحت فشار قرار داشته، نزدیک به 4 ماه است که در شرایط بلاتکلیفی در زندان نگهداری می‌شود.

این درحالی است که قرار وثیقه 50 میلیون تومانی صادر شده برای وی، هنوز به اجرا در نیامده و بازپرس پرونده به پدر این زن زندانی اعلام کرده، تنها در صورتی وثیقه را می‌پذیرد که او از همسرش- مصطفی اسکندری- طلاق بگیرد.

کبری زاغه‌دوست می‌گوید: " اواخر شهریور ماه، زمانی که هم‌سلولی‌هایم را به بند متادون انتقال دادند، مرا به بازجویی بردند و در آن‌جا دو نفر مرا مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و مرتب می گفتند: باید هر چه ما می‌گوییم، بنویسی."

او اضافه می‌کند:" بارها، همسرم را مقابل من و من را در برابر وی کتک زدند، تا به آنچه وجود نداشته، اعتراف کنیم."

اعمال فشارهای سنگین علیه کبری، در شرایطی صورت گرفته است که وی و همسرش هیچ‌گونه فعالیت سیاسی در گذشته نداشته‌اند و در اعتراضات پس از انتخابات نیز شرکت نمی‌کردند.

به گفته زاغه دوست، وی به اتفاق همسرش در اواخر مراسم چهلم شهدای انتخابات در بهشت زهرا حاضر شدند که توسط ماموران وزارت اطلاعات مورد بازداشت قرار گرفتند. این زن و شوهر، سپس به بند 209 انتقال یافتند.

مصطفی اسکندری، همسر زاغه دوست، مدت زمان زیادی را در سلول انفرادی به سر برده است. آخرین اخبار در دو هفته گذشته، حاکی از انتقال مجدد وی به سلول انفرادی بود.

زاغه‌دوست هم‌چنین می‌گوید:" در دیداری که با یکی از نمایندگان قوه قضائیه در زندان داشتم، تمام آنچه در مورد من اتفاق افتاده بود را به ایشان منتقل کردم و او قول پیگیری داد. اما تاکنون، نه تنها پیگیری‌ای انجام نشده، بلکه از آزادی من نیز جلوگیری می‌شود



----------

فریبا پژوه، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مدافع تغییر روز اول ماه رمضان 31 مرداد در منزل‌پدری‌اش توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت می شود. ماموران کامپیوتر شخصی وی را نیز با خود می‌برند.
فریبا پژوه روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در نخستین روز ماه رمضان، لحظاتی قبل از افطار در منزل‌پدری‌اش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد. مامورین ابتدا منزل پدری و بعد منزل خودش را بازرسی می‌کنند بعد از صورت جلسه کامپیوتر و وسائل شخصی وی را با خود می‌برند. از آن زمان تا کنون این روزنامه‌نگار سه تماس کوتاه در تاریخ یکم، دهم و شانزدهم شهریور با خانواده‌ی خود داشته است.


پدر فریبا پژوه سرهنگ بازنشسته‌ی نیروی هوایی بسیار نگران فرزندش است. وی در مورد آخرین وضعیت پرونده‌ی دخترش می گوید: "امروز بیستمین روزی بود که فریبا در انفرادی به سر برد، انفرادی یعنی مصداق کامل شکنجه روانی، یعنی نقض حقوق بشر. نمی‌دانید که چه‌قدر دل‌ام خون است. روز سه شنبه با اینکه خودم در شرایط جسمانی مناسبی نیستم، بدون این‌که به کسی چیزی بگویم به داد سرای انقلاب، نزد باز پرس پرونده‌اش رفتم تا خواهش کنم هر طور که می‌تواند فرزندم را از انفرادی نجات دهد. اما توفیقی به دست نیاوردم..."


فریبا پژوه خبرنگار سابق روزنامه اعتمادل ملی و خبرگزاری ایلنا و عضو کنفدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هم‌اکنون در بند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی است. فریبا پژوه نویسنده‌ی وبلاگ «پس از باران» است که در آن دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مختلف می‌نوشته است.


خانواده فریبا پژوه به شدت از این‌که فرزندشان در سلول انفرادی است نگران هستند. علت این نگرانی زیاد را آقای پژوه پدر فریبا (که مدت 68 ماه در دوران جنگ در جبهه ها خدمت کرده) چنین ابراز می کند:« فریبا سال گذشته 3 ماه تحت درمان دارویی برای بیماری افسرده‌گی بوده است، البته این بیماری در جامعه ما به خصوص در زنان بسیار شایع است. ولی تداوم بازداشت در انفرادی می‌تواند برای وضعیت روحی وی بسیار نگران کننده باشد. تحمل این‌که فریبا انفرادی باشد برای‌مان بسیار سخت است. من سرهنگ باز نشسته نیروی هوایی هستم که مدت 68 ماه هم با صداقت در جبهه جنگ دوران دفاع مقدس انجام وظیفه کرده‌ام. یادم می آید که با شروع جنگ مدت‌ها فریبا را ندیده بودم به طوری که او مرا نمی شناخت و به پدر بزرگش می گفت بابا. حالا تحمل این دوری برایم بسیار سخت است. ای خدا مهربان دریاب بنده‌گان بی‌پناهت را



----------

  
آخرین وضعیت
منیره ربیعی، زندانی سیاسی، در گفتگو با خانواده و وکیلش


شماره 1039-2009

13 آذر 1388

کليد واژه ها : زندانيان سياسي



کمیته گزارشگران حقوق بشر- منیره ربیعی، مهندس شیمی که در تاریخ 15 مهرماه حسب احضاریه‌ای که از سوی دادگاه انقلاب برای وی احضار شده بود، به دادگاه مراجعه کرده و به دلایلی نامعلوم بازداشت شده بود، با گذشت حدود دوماه از زمان بازداشتش همچنان در زندان به سر می‌برد

وی حدود دو هفته پیش از بند 209 زندان اوین به بند عمومی نسوان منتقل شده و هم‌اکنون در این بند به سر می‌برد.

خانواده وی در تشریح وضعیت او می‌گویند: " منیره در ششمین روز بازداشتش با خانه تماس گرفت و از نگهداریش در بند 209 خبر داد. و بعد از 20 روز ما توانستیم با او ملاقات داشته باشیم."

به گفته مادر این زن 32 ساله، پیگیری‌های مکرر او در دادگاه انقلاب و دادستانی تاکنون بی‌نتیجه بوده است و دادستان به آنها اعلام کرده که اصلا به ‌آزادی دخترشان فکر نکنند

مادر منیره می‌گوید:" در ملاقاتی که خانواده‌های زندانیان سیاسی با دادستان داشتند، من هم برای صحبت در مورد وضعیت فرزندم مراجعه کردم اما همین که نام او را‌ آوردم و از اتهامش گفتم، آقای دولت‌آبادی اشاره کرد که ساکت باشم و ادامه ندهم. ایشان حتی اجازه نداد، من وضعیت دخترم را توضیح دهم."

مادر منیره ادامه می‌دهد:" به دخترم، اتهام " ارتباط با سازمان مجاهدین خلق"، تفهیم شده است. در حالی که او اصلا فعالیت سیاسی نداشته است. با این وجود، دادگاه انقلاب و دادستان می‌گویند او با دایی خود که در شهر اشرف است ارتباط تلفنی داشته است."

مادر منیره ربیعی اضافه می‌کند:" من به دادستان گفتم. اگر ارتباط داشتن با آنها جرم است. من که خواهر ایشان هستم باید بازداشت شوم. چرا دخترم را دستگیر کرده‌اید؟ .او فقط به خاطر نسبت فامیلی‌اش با دایی‌اش حرف زده و هیچ ارتباط ، دیگری ندارد، اما آقای دادستان گفت که ما حق نداریم حتی با آنها ارتباط تلفنی داشته باشیم چون جرم است."

پرونده منیره ربیعی که پیش‌تر در شعبه 2 بازپرسی ویژه امنیت تحت رسیدگی قرار داشته است. هم‌اکنون در شعبه 3 به ریاست بازپرس بیگی در جریان است.

منیژه محمدی وکیل وی می‌گوید:" منیره با اخطاری که از شعبه سوم امنیت برایش ارسال شد، به آنجا مراجعه کرد و بازداشت شد. تفهیم اتهام ایشان در رابطه با سازمان مجاهدین بوده است. در حال حاضر هم برای او کیفرخواست صادر شده و در حال حاضر، پرونده زیر نظر دادیار اظهارنظر هست و احتمالا به شعبه دادگاه ارسال خواهد شد.

منیژه محمدی در مورد تبدیل قرار موکلش می‌گوید:" آقای بیگی بازپرس پرونده گفته‌اند، به محض اینکه پرونده به شعبه ارسال شود، به احتمال زیاد تبدیل قرار برای او صورت می‌گیرد."

اتهام " ارتباط با سازمان مجاهدین" هم‌اکنون رایج‌ترین عنوان اتهامی است که در مورد بازداشت‌شدگان سیاسی به کار برده می‌شود.


----------

فاطمه ضیائی، زندانی سیاسی دهه شصت در دخمه های رندان اوین



فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : دادگاه زندانی سیاسی فاطمه ضیائی علیرغم وضعیت حاد جسمی او برای چندمین بار به تعویق افتاد داد. زندانی سیاسی فاطمه ضیائی 52 ساله بیش از 10 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد و تا به حال نزدیک به چهار بار برای محاکمۀ فرمایشی به شعبه 14 دادگاه انقلاب فراخوانده شده است .ولی هر بار با دلایل واهی دادگاه او را به تعویق انداختند.رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب از گفتن علل به تعویق افتادن دادگاه به وکیل و خانواده آقای ضیائی خوداری می کند. برخورد رئیس شعبه 14 با وکیل خانم ضیائی توهین آمیز بوده و همچنین مانع دفاع حقوقی از موکل او می شود. از طرف دیگر رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب خانواده ضیائی را تحت فشار قرار داده است که از وکالت خانم ستوده اعلام انصراف نماید.


فردی که در 2 اسفند ماه فرماندهی یورش به منزل خانم ضیائی را به عهده داشت علوي ( نام مستعار) ناميده ميشود و از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین می باشد .این فرد در حین بازجوئی رفتاری وحشیانه و غیر انسانی دارد وبازجوئیهای او با شکنجه های روحی و جسمی همراه است.علوی همچنین باعث به تعویق انداختن دادگاه خانم ضیائی است و مانع درمان وی می شود.

لازم به یاد آوری است خانم ضیائی 2 اسفند ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. او بیش از 6 ماه است در بند 209 زندان اوین بسر می برد که 100 روز آن را در سلول انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی و قطع دارو قرار داشت.خانم ضیائی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و بمدت 5 سال در زندانهای قرون وسطائی ولی فقیه بسر برد


----------  


آخرین وضعیت کبری بنازاده وصدیقه فلاحت نژاد در زندان اوین


شماره 699-2009

8 خرداد 1388

کليد واژه ها : زندانيان سياسي



کبری بنازاده امیرخیزی و صدیقه فلاحت نژاد(52ساله)، که به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق به 5 و 8 سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، علی رغم بالا بودن سن، همچنان در بند نسوان زندان اوین نگهداری می شوند.

روز 21ارديبهشت ماه، كبري بنازاده اميرخيزي،56 ساله، به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و فعاليت به نفع سازمان مجاهدين خلق ايران از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب،به 5 سال زندان محكوم شد.

اميرخيزي و فلاحت نژاد از جمله بستگان اعضای سازمان مجاهدین در ایران هستند كه در روز 27 ديماه87 درحاليكه با پاسپورت و ويزاي رسمي قصد سفر به کشورعراق جهت ديدار با بستگان خود را داشتند، به همراه 18تن ديگر در فرودگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به بند 209 زندان اوین انتقال یافتند. این زندانیان در مدت بازداشت تجت شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفتند.

گفتنی است در حال حاضر 2 برادر خانم بنازاده به نامهای حمید و اصغر بنازاده به اتهام دیدار با اعضای خانواده شان در عراق ،به 2 سال زندان محکوم شده و در بند 4 زندان گوهردشت بسر می برند .پیش از این نیز شهلا زرین فر عضو دیگر این خانواده بدلیل دیدار با فرزندانش در عراق،به یک سال زندان محکوم شد که مدتی پیش پس از پایان یافتن محکومیتش از زندان آزاد شد.

صدور احکام سنگین برای این افراد در حالی صورت میگیرد، که مطابق قانون" تنها شخص متهم در برابر مقامات قضایی پاسخگوست، احضار و جلب بستگان متهم اعم از بستگان دور یا نزدیک ممنوع است." با این وجود در سالهای گذشته دادگاه انقلاب و نهادهای امنیتی ایران، با تحت فشار گذاردن خانواده های اعضای سازمان مجاهدین در ایران، به صراحت این ماده قانونی را نقض نموده اند.

لازم به ذکر است، سفر اغلب این افراد به کشور عراق، جهت دیدار با اعضای خانواده خود و به طور قانونی صورت گرفته است.


----------


اجرای حکم و بازداشت خانم نازیلا دشتی

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران : نازیلا دشتی مادر دو زندانی سیاسی توسط دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
خانم دشتی ، مادر زندانیان سیاسی هود یازرلو(محکوم به سه سال حبس توام با تبعید به زندان رجایی شهر) و حامد یازرلو (بازداشت) که به همراه فرزند خود به اتهام تردد به قرارگاه اشرف جهت بازدید اقوام هر دو محکوم به سه سال حبس تعزیری شده بوند، پس از اجرای حکم تبعید فرزند خود جهت پیگیری وضعیت وی به دادگاه اانقلاب مراجعه نمود.
نامبرده در پی این مراجعه توسط دادگاه انقلاب جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری که بدون ابلاغ حکم رسمی به وکیل یا متهم، دادگاه مدعی قطعیت یافتن آن در دادگاه تجدید نظر شده است به بند نسوان زندان اوین منتقل شد.
در حال حاضر سه تن از اعضای خانواده یازرلو در زندان و بازداشت به سر می برند و تنها فرد خانواده دکتر هانی یازرلو از زندانیان سیاسی سابق تحت فشار مضاعفی پیگیر وضعیت اعضای خانواده خود است


Widespread Arrests of Women’s Rights Activists, Female Journalists and Relatives

Tags: atefeh nabivi, atieh yousefi, azar mansouri, badrossadat mofidi, mahsa hekmat, mansoureh shojaie, maryam zia, mohammad tavasoli, nasrin vaziri, niloufar hashemi azar, nooshin ebadi, one million, One Million Signatures, parisa kakaie, shabnam maddadzad, shiva nazarahari, somayeh rashidi, women rights activists, Women's Rights, women's rights iran, zohre tonkaboni



Shirin Ebadi’s Sister taken Hostage to Silence Her


(5 January 2010) Numerous women’s rights campaigners, female journalists and relatives are being arrested and persecuted as authorities in the Islamic Republic of Iran attempt to repress masses of Iranians from advocating for their civil rights in recent weeks, the International Campaign for Human Rights in Iran said today.

“It is evident that the authorities are singling out women’s rights activists and arbitrarily arresting them, as well as female journalists, in the context of recent public demonstrations,” stated Aaron Rhodes, a spokesperson for the Campaign.


Dr. Nooshin Ebadi, the sister of Nobel Peace Laureate Shirin Ebadi, was arbitrarily arrested on 28 December. Nooshin Ebadi has no record of political or human rights activism and her arrest is a blatant attempt to intimidate and silence Shirin Ebadi.


“The arrest of Shirin Ebadi’s sister is an act of hostage-taking by the state and should be strongly condemned by the international community,” Rhodes said.

Some activists have been threatened with execution, while others have disappeared, with no official record of their arrest or whereabouts provided.

Atieh Yousefi, one of the most active members of the One Million Signatures Campaignin the city of Rasht, was arrested on the Shiite Holy day of Ashura (27 December). According to information provided to the Campaign, Yousefi was arrested while trying to assist a young man who had been severely injured by plain clothed agents who had beaten him. Still in detention, a judge has denied her family permission to visit her.


On 2 January 2010, Parisa Kakaie, a member of the Committee of Human Rights Reporters, who had been summoned to the Intelligence Ministry and threatened in telephone calls, was arrested when she appeared at the Intelligence Office. On 3 January, Kakaie called her home and said that she was in ward 209 of Evin prison. Previously, Kakaie was summoned to Branch 3 of the Revolutionary Court, along with other women’s rights activists, and was questioned at the Investigation Office of the Intelligence Ministry.


Bahareh Hedayat, a women’s rights advocate and a leading student activist, was arrested on 30 December 2009, by intelligence agents who presented a written order to detain her. Her home was searched and many of her personal belongings, including her computer and books, were confiscated.


Zohre Tonkaboni, 62, a former teacher and member of Mothers for Peace, was arrested on 28 December. Mahin Fahimi, another member of Mothers for Peace, was arrested on 8 December 2009, along with her son, Omid Montazeri. Fahimi’s husband was executed in 1988 while he was a political prisoner.


On 20 December 2009, Shiva Nazarahari, a leading member of the Committee of Human Rights Reporters, was arrested on a bus en route to Qom for Grand Ayatollah Montazeri’s funeral, when the bus was stopped by Security Forces in Enqelab Square in Tehran. Nazarahari went on a dry hunger strike after she was arrested, and was transferred to the health clinic of Evin prison’s ward 209 on 1 January, where she was warned that she would be executed if she continued her hunger strike. Previously, on 14 June 2009, Nazarahari had been arrested at her office but was released after 100 days on bail of $200,000, and is waiting for her trial. Before these detentions, she had been arrested in August 2004, in a gathering of political prisoners’ families in front of the UN building, and was sentenced to a one-year suspended prison term.


Somayeh Rashidi, a women’s rights activist and member of the One Million Signatures Campaign, was arrested on 20 December 2009 while she appeared before the Revolutionary Court following her summons. She was questioned in court without her lawyer being allowed to accompany her; later, she was transferred to Evin prison. Her home was subsequently searched by agents who took her personal belongings and those of her roommate. Rashidi was previously denied the possibility to pursue her graduate work in women’s studies because of her activities.


Maryam Zia, a women’s rights activist who is the director of an organization devoted to children’s welfare, and is the wife of Mansour Hayat Ghaybi, a member of the Executive Board of the Bus Workers’ Union, Vahed Syndicate, was arrested on 31 December at her home. She wasn’t at home when the plainclothes came to arrest her, but her son was forced to call her and ask her to come home. She was taken to an unknown location. Previously, she had been arrested during the women’s rights gathering in Haft Tir square in 2006.


Mansoureh Shojaie, a member of One Million Signatures Campaign and the Women’s Cultural Center, has been arrested, but no information about her location or legal status has been released.


In addition to these cases, the following female journalists have also been imprisoned:


Badrossadat Mofidi, General Secretary of the Journalists Association, was arrested on 28 December 2009 at her home.

Nasrin Vaziri, a journalist and reporter for ILNA and other publications, was taken into custody by unknown persons on 28 December at 22:00. According to her family, there is no information about her whereabouts and her name is not on any detainee list. Her family, in an interview with the Committee of Human Rights Reporters, said that the Tehran prosecutor’s office had informed them that the office didn’t issue any order for her arrest, so she has effectively been “disappeared.”

Mahsa Hekmat, a reporter for the daily Etemad Meli, was arrested on 1 January 2010. She was visiting Ali Hekmat, a well- known journalist at his house in Saveh. The agents had apparently ordered the arrest of Ali Hekmat, but after they coordinated with their superiors, they arrested Mahsa as well.

Other women have also been jailed, some apparently based on their relationships to political and civil society activists. Two daughters of Mohammad Tavasoli, a member of the Freedom Movement (Nehzat e Azadi), Layla and Sara Tavasoli, were arrested in the last four days. Tavasoli’s daughters are not activists and they were reportedly arrested to force Tavasoli to announce the closure of the Freedom Movement.

Some of the other female political activists arrested include Azar Mansouri, the deputy of the Iran Participation Front, and student activists Niloufar Hashemi Azar, and Atefeh Nabavi and Shabnam Maddadzad.

The Campaign calls on the Islamic Republic authorities to immediately release all women’s rights activists and others who have been arbitrarily arrested.

No comments:

Post a Comment