Saturday, October 24, 2009

مادران عزادار با خواندن سرود ای ایران و بر افروختن شمع در پارک لاله به اعتراضات خود ادامه دادند

بنابه گزارشات رسیده تعداد زیادی از مادران اعتراضات هفتگی خود را علیه سرکوب خونین و ادامه بازداشت تعدادی از دستگیر شدگان اخیر و صدور احکام سنگین علیه آنها تجمع کردند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی و محاکمۀ آمرین و عاملین سرکوب خونین مردم ایران شدند.
تجمع اعتراضی مادران از ساعت 17:15 آغاز گردید در این تجمع علاوه بر مادران عزادار، خانواده های جانباختگان،فعالین زنان ،دانشجویان و تعداد زیادی از مردم حضور داشتند . مادران عزادار با بر افروختن شمع به دور میدان آب نمای پارک لاله راهپیمائی کردند، در حین راهپیمائی تعداد زیادی از مردم به آنها پیوستند.پس ازآن همه در نقطه ای کنار میدان آب نما تجمع کردند و برای گرامیداشت یاد جانباختگان راه آزادی 1 دقیقه اعلام سکوت کردند سپس برای آزادی تمامی اسیران در بند استبداد حاکم 3 بار بانگ الله اکبر سر دادند .
مادران عزادار با خواندن سرود ای ایران و یار دبستانی بسوی درب اصلی پارک لاله حرکت کردند. تعداد مادران و حاضرین در اعتراضات روز شنبه 2 آبان ماه در حدود 200 نفر تخمین زده می شد.
نیروهای سرکوبگر موتور سوار، لباس شخصی و انتظامی باتون بدست در آنجا حضور داشتند و سعی در ایجاد رعب و وحشت داشتند .
اعتراضات مادران ،فعالین زنان،دانشجویان تا ساعت 18:10 ادامه یافت
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 آبان 1388 برابر با 24 اکتبر 2009

Monday, October 19, 2009

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۸roozonline.com

ما هستیم و لالایی مادرانه

هفت اعدام دیگر در راه است . همه افرادی که مرگ را انتظار میکشند در زمان ارتکاب جرم زیر 18 سال قرار داشتند. صفر نوجوان دیگری است که بعد از بهنود شجاعی در این لیست مرگبار قرار دارد . صفر 7 روز فرصت دارد و ما هستیم و یک لالایی مادرانه دیگر . لالایی که این نوجوانان در آستانه مرگی غمبار را بدرقه ای پر حسرت می کند . پر حسرت که چرا از دست ما کاری بر نیامد و نوجوانی دیگر متولد نشده به آغوش مرگ می رود. جوانانی که چه بسا همسن و سال فرزندان ما یا خواهران و برادران ما باشند و برایشان خیلی زود است که طناب دار را تجربه کنند .

ما هستیم و یک لالایی مادرانه دیگر و ساعت ها انتظار پشت دیوار های اوین و با دیوار های اینترنت تا شاید خبری و یا ندایی از پشت این دیوارها، پیام عفو و بخشش برای بازگشت انسانی به زندگی را به ما بدهد. آنهم انسانی که در سنین کودکی و نوجوانی ،در سن بی تجربگی و خامی و یا هر آسیب اجتماعی دیگر مرتکب جرم شده است و در انتظار بخشش و بزرگواری اولیا دم به سر می برد .

ما هستیم و یک لالایی مادرانه دیگر برای نو جوانانی که در مرز امید و نا امیدی چشم به تلاش ما دارند . هر کجا که هستیم. به اندازه یک ایمیل یا تجمع ،به اندازه یک خواهش یا اعتراض، فرقی نمیکند .هر کجا که باشیم و به هر اندازه ای که می توانیم .

7 اعدام دیگر در راه است و زمان به سرعت میگذرد. باید سریع اقدام کنیم . اگر می توانیم گروهی را برای رفتن به خانه اولیای دم بسیج کنیم . بهنود را نبخشیدند شاید صفر را ببخشند . بنویسیم ،مصاحبه کنیم و اطلاع رسانی نماییم . به قوه قضاییه نامه بنویسیم و در خواست توقف حکم کنیم . قران هم میگوید اگر عفو کنید به تقوا نزدیکتر است .

هر کسی که می خواهیم باشیم . کارگر یا وزیر .دانشجو یا روحانی . کارمندی ساده یا وکیل مجلس . دانش آموز یا مجتهد . استاد دانشگاه یا زنی خانه دار . هنرمند و ورزشکار یا فرد عادی و معمولی . همه ما می توانیم فردی یا جمعی . گروهی یا سازمانی و صنفی قبل از وقوع اعدام های دیگر اقدام کنیم .

باید اقدام کنیم قبل از آنکه برای تسلی خودمان بگوییم که بالاخره وجوانی دیگر در پناه اعدام از زندان آزاد شد.


Relaxation Music 1 - Chinese Bamboo Flute ft Piano
شعری از زری اصفهانی

گناهکار کوچک غمگین
بیهود ه درانتظار بخشش خدایان مباش
ساطورها بردرگاه معبدها آویخته اند
چو به های دار درمحراب ها برافراشته اند
وچاله های سنگسار
درست درزیر منابر قدیسین آماده اند
کسی ترا نمی بخشد جسم گناهکار
نگاه کن به قلبهایی که از قناره ها آویخته اند
درجایگاه نیایش مومنان
نگاه کن بر تیرگی این شب تاریک
و اجساد ستاره های ذبح شده
دربرابر اریکه پیامبران
هیجکس دراندیشه بخشش تو نیست
گناهکار پشیمان
تنها خون ریخته تو میتواند
قلب تاریک مومنان را تسلی دهد
تنها جسم مرده تو میتواند
برسرهای به سجود رفته آرامش دهد
تنها مرگ دراین وادی نفس میکشد
و تنها اجساد مردگان دلها ی بیمار خدایان را شفا میدهند
ای کودک گناهکار
دل به مرگ بسپار
قدیسان ساطورها را تیز میکنند
دستهای پاک پیامبران
طناب های دار را تبرک میکنند
مومنان هلهله کنان و طبل زنان می آیند
تا جسم گناه آلود ترا
درخاک ها پنهان کنند
بخششی درراه نیست
قلب اندوهگین و پشیمان تو
درانتها ی راه طولانی انتظار خواهد ایستاد
و تو برمذبح مساجد به خاک درمی علطی
کودک ویران شده
درانتظار بخشش مباش
دراین سرزمین عشق مرده است
تنها لاشخوران در آسمان می چرخند
چشم دوخته بر دروازه های معابد
وقلب هایی که از قناره ها آویخته اند
و چاله های سنگسار
که درست درزیر منابر پیامبران
درانتظار بلعیدن گناهکاران اند
دل به مرگ بسپار
گناهکار کوچک غمگین
هیچکس ترا نمی بخشد

شماره 880-2009

23 مهر 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر- ساعت 4 بعدازظهر است، مسجد النبی، روبروی کوی دانشگاه تهران، پذیرای چهره‌هایی دردمند و آشناست. زنان و مردانی که برای سومین روز درگذشت بهنود شجاعی با قلب‌هایی غصه‌دار آمده‌اند تا با حضورشان،هم مایه تسلی خانواده بهنود باشند و هم اعتراضی به حکم غیرانسانی اعدام.

مخالفت با مجازات اعدام برای کودکان، وجه تشابه همه کسانی است که امروز در مسجد النبی جمع شده‌اند و برای سال‌های کودکی بهنود که در زندان گذشت، اشک می‌ریزند. برای تمام سال‌هایی که به امید آزادی در زندان برای بهنود و دیگرانی چون او گذشت و می‌گذرد و برای آن لحظه آخر که بهنود با هزار امید و آرزو، بالای صندلی رفت تا شاید مادر احسان، بر خطای او چشم بپوشد و او نتوانست ببخشد. نتوانست ببخشد و با دستانش آخرین حلقه اتصال میان بهنود و زندگی را از بین برد، صندلی را کشید، تا شاید این‌گونه بتواند تمام شب‌هایی را که با یاد احسان کشته شده‌اش خوابیده است، فراموش کند. شاید آرام گیرد.

بنا به فراخوان جمعی از فعالان حقوق کودک، قرار بود امروز، حضور در مراسم ختم بهنود شجاعی، نشانه‌ای باشد بر اعتراض به اعدام کودکان.

زنان و مردان با کاغذ نوشته های " اعدام کودکان را متوقف کنید"،" اعدام کودکان= وحشیانه ترین جنایت بشری"، " ایران، رکوردار اعدام کودکان در دنیا" و .. در مراسم حضور یافته‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و به خانواده بهنود شجاعی تسلیت می‌گویند.

صدای شیون‌هایی زنی، اشک را از چشمان تمام حاضران جاری می‌سازد. زنی فریاد می‌زند:" الهی بمیرم که تمام جوونیتو تو زندان بودی"ٰ . صدای هق هق گریه است که فضا را پر می‌کند.

حضور نیروهای لباس شخصی و امنیتی در اطراف مسجد، محسوس است. مجلس ختم اما به آرامی و بدون هیچ صحبتی تمام می‌شود. پدر بهنود شجاعی می‌گوید که "صبح امروز از سوی اداره آگاهی و قاضی کوه کمره‌ای آمده اند و وی را تهدید کرده‌اند که مجلس را در نهایت آرامش و بدون سخن اعتراض‌آمیزی، برگزار کند." او از حاضران می‌خواهد که از پخش کاغذنوشته های خود خودداری کنند.

معترضان به حکم اعدام، با کاغذ نوشته‌های خود در برابر درب ورودی مسجد اجتماع می‌کنند. برخی از‌آنان به سمت خیابان می‌روند تا رهگذران را از علت اجتماع خود با خبر کنند.


در این مجلس، پدر و مادر علی مهین‌ترابی، دیگر نوجوان محکوم به اعدام هم حضور یافته‌اند. مادر علی درحالی که اشک می‌ریزد می‌گوید که دادگاه علی دو هفته دیگر برگزار می‌شود. اما به ما گفته‌اند که حکم از قبل مشخص است. پرونده علی مهین‌ترابی که در دادگاه اولیه به اعدام محکوم شده است، با اعتراض وکیل، قرار است مجددا مورد رسیدگی قرار گیرد.

.و پایان مراسم، همانند همیشه با حضور نیروهای لباس شخصی و نیروی انتظامی همراه است که از حاضران می‌خواهند محل را ترک نمایند.!

و این گونه، سومین روز از اعدام بهنود شجاعی، نوجوانی که متهم بود در سن 17 سالگی فرد دیگری به نام احسان را به قتل رسانده است، سپری شد. شاید مرگ بهنود و اعتراض فعالان مدنی به اجرای حکم اعدام کودکان، موجب شود تا دیگر کودکان زیر حکم اعدام از طناب دار رهایی یابند.

شاید بهنود با مرگش بتواند، نوجوانان دیگری چون خود را از وحشت آخرین شب انفرادی نجات دهد.. شاید..

27 مهر 1388 - -

تابناک : در پی انتشار خبری مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن خانواده ندا آقاسلطان از سوی بنیادشهید، وکیل پرونده ندا گفت: «تاکنون این خبر براساس شنیده ها بوده و تقاضایی از سوی مراجع قضایی یا بنیاد به صورت رسمی به خانواده آقاسلطان ارایه نشده است.»

ادیبی در ادامه گفت: «با توجه به این مساله این خانواده همچنان تصمیمی در این مورد نگرفته اند، البته مادر ندا تاکید کرده در صورت صحت آن نیز هرگونه تحت پوشش قرار گرفتن را قبول نخواهد کرد.»

به گفته وکیل پرونده آقاسلطان، مادر ندا گفته است: «من دخترم را از دست نداده ام برای آنکه چیزی دریافت کنم.»

وکیل پرونده ندا که به تازگی خود را به دادسرای جنایی معرفی کرده، گفت: «اساساً اولویت در این پرونده در حال حاضر شناسایی قاتل ندا است.»

وی از هرگونه اسناد و مدارکی که بتواند به شناسایی قاتل کمک کند استقبال کرد و گفت: «در پرونده ندا خواهان آن هستیم که روند قانونی و حقوقی آن طی شود و خانواده ندا و بازپرس رسیدگی کننده به پرونده از هرکس که دارای سند و مدرکی برای شناسایی وی باشد تقاضا دارند که آن را به دادسرای جنایی و شعبه رسیدگی کننده به این پرونده ارائه کند.»

منبع سرمایه

گفتگوی مادر ندا را با صدای آمریکا در مورد پیشنهاد بنیاد شهید در ویدئوی زیر بشنوید


25 مهر 1388 - منبع سایت تغییر برای برابری-

موج سبز آزادی: مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌گوید در صورتی که نهاد‌های امنیتی تائید کنند ندا آقاسلطان بر اثر «دسیسه‌های دشمن» کشته شده باشد، خانواده وی تحت پوشش این بنیاد قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای زریبافان امروز شنبه گفت که تصاویر مربوط به کشته شدن آقاسلطان نشان می‌دهد که او «بر اثر دسیسه مخالفان و دشمنان به قتل رسیده است.»

او در عین حال افزود که بنیاد شهید، «سیستم کشف حقیقت» ندارد و باید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی که «توانایی کشف حقیقت را دارند، واقعیت» را اعلام کنند.

رئیس بنیاد شهید اظهار داشت در صورت تائید نهاد‌های امنیتی، «خانواده ندا آقاسلطان باید به نوعی تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرد تا خسارت وارده جبران شود.»

سهراب اعرابی، محسن روح‌الامینی، یعقوب براویه، مسعود هاشم‌زاده، محمد کامرانی و اشکان سهرابی از جمله افرادی هستند که در حوادث پس از انتخابات در ایران بر اثر «اصابت گلوله یا شکنجه» جان خود را از دست داده‌اند

سازمان‌های مدافع حقوق بشر، تعداد جان‌باختگان حوادث انتخابات اخیر ایران را بیش از ده‌ها تن اعلام کرده‌اند، اما مقام‌های ایران می‌گویند که تنها ۳۰ نفر در حوادث اخیر کشته شده‌اند

سازمان عفو بین‌الملل نیز ۱۳ شهریور از بازداشت کاسپین ماکان، نامزد ندا آقاسلطان از سوی مأموران امنیتی ایران، خبر داده بود

محمود احمدی‌نژاد پیش‌تر، قتل ندا آقاسلطان را «مشکوک» قلمداد کرده و احمد خاتمی، یکی از نمایندگان رهبر ایران، در نماز جمعه تهران، «معترضان» را عامل قتل وی اعلام کرده بود

گزارش تصویری از سیزدهمین هفته همبستگی زنان شهر کلن/آلمان
با مادران عزادار ایران
11 Oktober2009




Sunday, October 18, 2009

برگزاری مراسم جشن تولد 22سالگی شبنم مددزاده در مقابل زندان اوین

مراسم جشن تولد شبنم مددزاده، دانشجوی زندانی دانشگاه تربیت معلم، در مقابل زندان اوین برگزار شد

به گزارش خبرنامه امیرکبیر شامگاه دوشنبه ی هفته ی گذشته برابر با بیستمین روز مهر ماه، محوطه ی مقابل درب اصلی زندان اوین، پذیرای جمعی از فعالان حقوق بشر و دوستان شبنم مددزاده بود تا در شب بیست و دومین سالگرد تولدش کمی به او نزدیک تر باشند و نشان دهند که8 ماه حبس و بازداشت موقت، باعث فراموشی وی نشده است.

پنجمین جشن تولد زندانیان سیاسی در حالی برگزار شد که حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی در اطراف پل مقابل زندان محسوس بود. در این برنامه علاوه بر خانواده ی شبنم مددزاده، اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، چند تن از اعضای شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و تنی چند از فعالان حقوق بشر حضور داشتند

در ابتدا خانواده ی مددزاده با خوشامد گویی به میهمانانی که امسال برای شرکت در مراسم تولد دوستشان به مقابل زندان اوین آمده بودند، با ابراز نگرانی از وضعیت شبنم، خواستار آزادی هرچه سریع تر او و سایر زندانیان سیاسی شدند

در ادامه و پس از روشن کردن شمع ها، حاضرین یک صدا با همدیگر شروع به خواندن کردند: "زندانی سیاسی تولدت مبارک"، "یار دبستانی ام، تولدت مبارک"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" از جمله شعارهایی بود که حاضرین سر دادند

در ادامه مراسم دوستان شبنم مددزاده خاطر نشان کردند که شبنم قطعا به یکی از اسطوره های جنبش دانشجویی مبدل خواهد شد و نگاه و حرف های کوردلان و تنگ نظرانی که تاکنون تهمت های فراوانی را به وی نسبت داده اند، رسوا گشته است

در پایان حاضرین با یاد زندانیان بعد از انتخابات، افرادی همچون مسعود باستانی، هنگامه شهیدی، عزت تربتی، احمد احمدیان و نیز دیگر افراد دربند، خواستار آزادی هرچه سریع تر آنان شدند

گفتنی است شبنم مددزاده از اعضای شورای عمومی دفتر تحکیم و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم از اسفند ماه سال گذشته بازداشت شده است و پس از گذشت هفت ماه کماکان در بازداشت موقت بسرمی برد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر برگزاری دادگاه وی نیز تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است

26 مهر 1388 -منبع: سایت تغییر برای برابری-

وبلاگ مادران عزادار: حدود 150 نفر از مادران برای یادآوری خواسته های شان که آزادی زندانیان عقیدتی و مجازات آمران و آمران کشتار فرزندان شان است مطابق هر هفته از ساعت 5 تا 6 بعدازظهرروز شنبه 25 مهرماه 88 در کنار آب نمای پارک لاله تجمع و سپس با در دست داشتن شمع هایی به یاد عزیزان شان دور آب نما راهپیمایی کردند و با یک دقیقه سکوت و سر دادن سه بار اله اکبر برنامه پایان یافت .برای حمایت از مادران داغدار و عزاداراین هفته تعدادی از هنرمندان تئاتر و سینما ، نویسندگان و تعدادی از فعالان جنبش زنان نیز حضور داشتند

لازم به ذکر است این هفته تعدادی عکاس و فیلمبرادربا دوربین های حرفه ای از فاصله دور از مادران عکس و فیلم تهیه می کردند و نیروی انتظامی نیز هیچ ممانعتی به عمل نیاورد در صورتی که هفته گذشته دو نفر از آقایان که با خانواده به پارک آمده بودند و با موبایل شان از مادران عکس می گرفتند بازداشت شدند که با وساطت و پیگیری مادران آزاد شدند

در پایان به اطلاع می رساند خبر سایت سلام از تجمع مادران کذب محض است . مادران برای فراموش نشدن خون پاک فرزندان شان هر هفته به پارک می روند و نیروی انتظامی برای متفرق کردن مادران ، نه تنها از گاز اشک آور استفاده نکرده بلکه با این حرکت مدنی و مسالمت آمیز بخصوص در هفته های اخیر همکاری داشته و با مادران با احترام برخورد نموده است به طوریکه برنامه به طور کامل به مدت یکساعت اجرا شده است

به بالاترين بفرستيد

فیلم کوتاهی از آخرین تجمع مادران عزادار در ایران روز 25 مهر ماه 1388