Saturday, November 14, 2009

فیلمی از تجمع مادران عزادار در پارک لاله در 14 نوامبر برابر با 23 آبان

شنبه ۱۴ نوامبر ۲۰۰۹

تنها چیزی که می تواند مادران عزادار را به آرامش برساند آزادی فرزندانشان و همچنین محاکمه مسببین اتفاقات اخیر می باشد. با تهدید و ارعاب نمی توان مانع تجمع مادران عزادار شد
حدود 180 نفر از مادران عزادار این شنبه هم مانند شنبه های پیش در پارک لاله حضور به هم رساندند و اعتراض خود را به روشن نشدن وضع عزیزانشان و همچنین محاکمه نشدن آمران و عاملان کشتار فرزندانشان ادامه دادند. در این هفته هم نیروی انتظامی به همکاری لباس شخصی ها سعی کردند که مادران را متفرق کنند ولی مادران با تمام ممانعت هایی که از طرف آنها می شد به راهپیمایی خود در اطراف آب نمای پارک لاله ادامه دادند و سه چهار بار دور آب نما راهپیمایی کردند و بعد به سمت درب خروجی جنوب پارک حرکت کردند و با گفتن الله اکبر از پارک بیرون آمدند و در آنجا سرود ای ایران و یار دبستانی را خواندند و به یاد عزیزانشان یک دقیقه سکوت کردند و سپس متفرق شدند.
در ضمن باخبر شدیم که عده ای از مادران عزادار قرار است امروز در پارک ملت جمع شوند. به محض قطعی شدن خبر، مراتب را به اطلاع می رسانیم
فیلمی از تظاهرات همبستگی ایرانیان هامبورگ/المان با مادران عزادار ایران


گزارش همبستگی ایرانیان مقیم هامبورگ / آلمان با مادران عزادار در ایران

دوستان عزیز و گرامی
ما ایرانیان مقیم هامبورگ در هفته های گذشته در روزهای شنبه برای همبستگی و پشتیبانی از مادران صلح در
ایران به دور هم جمع شده ایم

در این دیدارها و گردهمایی ها که در مرکز شهر هامبورگ برگزار می شود سعی کرده ایم كه توجه اهالی شهر هامبورگ و توریستهایی كه از این جا عبور میکنند را با پلاکاردها و پخش اعلامیه جلب کنیم.
باعث خوشحالی است كه دوستان بسیار زیادی با پیوستن خود به ما و یا فرستادن پیام از این حرکت پشتیبانی میکنند و موجب دلگرمی ما در روزهای سرد و بارانی میشوند و رونقی به این ساعتها میبخشند .

با امید به اینکه این تجمعات همراه با تجمع مادران دیگر در اقصا نقاط دنیا تسکینی برای مادران و خانواده های زندانیان سیاسی در ایران باشد، تا رسیدن به تمام خواستهای مادران صلح در ایران به تجمعات خود در روزهای شنبه از
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ ادامه خواهیم داد و دست عزیزان خود را از راه دور به گرمی میفشاریم.

در روز شنبه برابر با (7 نوامبر2009 ) بعد از گردهمایی مادران در مرکز شهر هامبورگ به دیدار حزب سبزها در نشست سالانه آنها رفتیم و با استقبال و حمایت پرشور سبزها روبرو شدیم.
با درود به تمامی مبارزان راه آزادی
مادران مقیم هامبورگ
پیام خانم شیرین عبادی به زنان ایرانی آلمان
از کلیه مادران و زنان آلمانی و همچنین ایرانیان مقیم آلمان که با کمیته مادران عزادار در ایران همدردی میکنید، سپاسگزارم.

این مادران در ایران فرزندان خود را در راه دموکراسی از دست داده اند و یا فرزندانشان در زندانها بسر می برند.
آنها هر شنبه با لباس مشکی به علامت عزا در یکی از پارکها گرد هم می آیند، و با سکوت خود اعتراض خویش را اعلام می دارند.

با وجودیکه این شیوه، مسالمت آمیزترین شیوۀ اعتراض است، اما متأسفانه دولت نتوانسته این شیوه را هم تحمل کند و چندین مرتبه مانع از اجرای مراسم شده، از جمله در روز شنبه مورخ 16 آبان ماه مانع از تجمع آنها شده و با خشونت با آنها برخورد کرده است.
همدردی شما با مادران عزادار در ایران باعث دلگرمی آنها است .از اینکه ما را در بیان خواسته های خود کمک میکنید، سپاسگزارم.

با احترام
دکتر شیرین عبادی

09/11/2009 برابر با 18/آبان/ 1388

Friday, November 13, 2009

مادرمان از میان ما رفت!

مادر محسنی دیروز پنج شنبه در شهر کلن به خاک سپرده شد

مراسم خاکسپاری مادر محسنی که نمونه بارزی از یک مادر مبارز و درد کشیده ایرانی بود با حضور دهها تن از خانواده و دوستان او برگراز شد. گروه "همبستگی زنان کلن با مادران عزادار ایران" نیزدر این مراسم شرکت کردند واز طرف مادران داغدار، مادران عزادار، مادران خاوران ، گل بدرقه راه ابدی او کردند

مادر محسنی که دو فرزند ش بعد از انقلاب توسط رژیم اسلامی اعدام شدند ، خواستش برای دادخواهی و دانستن چگونگی مرگ فرزند، به عمر او وصال نداد. مادر محسنی با زخمی بر قلب که هرگز التیام نیافت و با آرزوی دادخواهی ای که بیست و یک سال با رویای آن زندگی کرد، چشم از جهان فرو بست

مادران خاوران، مادران زجرکشیده ی بازمانده ی قتل عام های سیاسی حکومت اسلامی، یک به یک از میان میروند و آرزوی این دادخواهی را با خود به زیر خاک می برند. اما خواست عادلانه، شریف و انسانی آن ها پژواک و انعکاس خود را در میان نسل جوان و دلیر کشور ما یافته است و از دل های داغ دیده و چهاردیواری خانه های بازماندگان این قتل عام ها، گذر کرده و به یک خواست ملی تبدیل شده است


یاد مادر محسنی گرامی باد. نامش در تاریخ مبارزات مردمی ایران حک شده و همیشه با ما خواهد بود

Tuesday, November 10, 2009

پیام جدید مادران خاوران به مناسبت درگذشت «مادر محسنی

تا هریک از ما هستیم و باشیم مبارزه جریان خواهد داشت

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
دوشنبه ۱٨ آبان ۱٣٨٨ - ۹ نوامبر ۲۰۰۹

پیام مادران خاوران به مناسبت درگذشت مادر محسنی

از سالیان سرد و سیاه رژیم ستم شاهی تا دربند شدن فرزندان مان بعد از انقلاب و کشتار دهه شصت همراه و همگام بودیم با دیگر مادرانی که درد مشترکی برقلب بزرگشان سنگینی می کرد. سر انجام قلب پرشور مادر محسنی همراه و همگام ما دور از ایران و خاوران از حرکت باز ایستاد. اما سیر حرکت مادران در احقاق حقوق فرزندان جانباخته شان هیچ گاه باز نخواهد ایستاد، اگرچه فقدان او ضربه سهمگینی بر مبارزات مادران خواهد بود. تا هریک از ما هستیم و باشیم مبارزه جریان خواهد داشت.


مادر لطفی و جمعی از مادران خاوران
دوشنبه هجده آبان ١٣٨٨ برابر با ۹ نوامبر ٢٠٠

سيمين بهبهاني ، در گفتگو با راديو ندا: این وضعیت فاجعه است

By radioneda

سيمين بهبهاني ، در گفتگو با راديو ندا: این وضعیت فاجعه است
خانم سيمين بهبهاني در رابطه با تجمع هفتگي مادران عزادار كه هر شنبه در پارك لاله گرد مي آيند و خود ایشان درآن شركت كرده بود به راديو ندا گفت: جمع شدن مادران دو رويه دارد ؛ يك رويه مقاومت، دل داشتن و مقتدر بودن اين مادران است و رويه ديگر آن درد و اندوه و حزني كه در پشت اين مقاومت است. من خودم مادر هستم و احساس ميكنم كه اين مادران با چه مقاومتي، با چه پيگيري ای مي آيند؛ حضور پيدا ميكنند و خودشان را نشان ميدهند كه مردم فراموش نكنند كه چه فاجعه اي اتفاق افتاده است و چگونه فرزندان اين مملكت مثل گل پرپر مي شوند.
او اضافه كرد : مادران را ديدم كه چقدر مقاوم هستند، چقدر متاثر هستند و چقدر سعي ميكنند كه اين وضع نا هنجاري كه برايشان پيش آمده را به ديگران منتقل كنند.
خانم بهبهاني درخصوص برخورد ماموران انتظامي با مادران گفت: ماموران امنيتي كه در آنجا بودند يك نوع احساس همدلي و يكنوع احساس نارضائي هم با اين وضع داشتند. آنها خيلي اوقات با مردم و خصوصاً با مادران با ملايمت رفتار ميكردند ولي در عين حال سعي در متفرق كردن داشتند و نمي خواستند جمعيت آنجا زياد بمانند و هر چه زودتر ميخواستند جمعيت را متفرق كنند و يك نفس راحتي بكشند.
بانوی شعر ایران با اشاره به حضور جوانان در بين مادران داغدار گفت: اين فاجعه اي كه اتفاق افتاده و ميافتد، مربوط به يكي دو نفر نيست. با اين فاجعه ملتي احساس همدردي دارد.
او خاطر نشان كرد: من نميدانم چرا اولياي امور نمي فهمند كه وقتي مردم چيزي را نمي خواهند، و عده زيادي با وضعيتي روبرو ميشوند و نارضايتي شان را ابراز ميكنند، آمران حكومت سعي ميكنند اين وضع را ادامه بدهند. من از اين تعجب ميكنم. از پير و جوان و دانشجو وغير دانشجو همه جمع ميشوند كه اظهار نارضايتي از يك امري بكنند, ولي بزرگان حكومت فكر ميكنند كه ارزش خودشان بالاتر از همه ارزش ها است و هر چه آنها فكر ميكنند درست است. در حالي كه بايستي به راي مردم احترام بگذارند.
خانم سيمين بهبهاني در مورد خواست مادران سوگوار به راديو ندا گفت: یک مادر وقتي فرزندش را بزرگ ميكند ، تحصيل كرده , قابل شركت در اجتماع و وارد اجتماع ميكنند، مي آيند با يك گلوله راحتش ميكنند، يا ناقص اش ميكنند ويا به او تجاوز ميكنند يا بلایی بر سرش مي آورند. معلوم است که يك مادر نمي تواند چنین فاجعه ای را تحمل كند و تا عمر دارد از يادش نمي رود. اين وضعيت فاجعه است! وضعي است كه يك عمر زحمت يك مادر را بباد فنا ميدهد.
او در رابطه با بي خبري از وضعيت دستگر شدگان حركت اعتراضي مردم در 13 آبان گفت : اين تازگي ندارد و چندين بار اتفاق افتاده است. حتي اشخاص سرشناس مملكت را دستگير ميكنند و زن و بچه آنها خبر ندارند كه چه بر سر آنها آورده اند. كسي را كه ميگيرند لااقل بايد به خانواده اش اطلاع دهند كه كجاست. اين در واقع زجر دادن خانواده است.
سیمین بهبانی در پایان این گفتگو بر لزوم بازگشت آرامش و آسایش به کشور تاکید کرد و گفت: ما نمي خواهيم مملكتمان آشفته باشد، خواب مردم آشفته باشد. ما اين را نمي خواهيم. ما ميخواهيم آسايش و آرامش داشته باشيم

برای شنیدن این گفتگو میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید

http://www.artin.rivido.de/neda/11/08/simin.ram

http://www.artin.rivido.de/neda/11/08/H_Simin.mp3

Monday, November 9, 2009

شرح قصه مادران گمشدگان و کشته شدگان در زمان حکومت پینوشه در شیلی

جقدر خشونت ها و بیدادگری ها و صحنه ها آشناست و چقدر درها و غمها مشترک است

شرح مادران را در پنج قسمت زیر ببینید

شرح قصه مادران گمشدگان و کشته شدگان توسط رژیم پینوشه در شیلی، شماره 1
شرح قصه مادران گمشدگان و کشته شدگان توسط رژیم پینوشه در شیلی، شماره 2
شرح قصه مادران گمشدگان و کشته شدگان توسط رژیم پینوشه در شیلی، شماره 3
شرح قصه مادران گمشدگان و کشته شدگان توسط رژیم پینوشه در شیلی، شماره4
شرح قصه مادران گمشدگان و کشته شدگان توسط رژیم پینوشه در شیلی، شماره 5


دوستان عزیز به دلیل فیلتر شدن وبلاگ مادران عزدار در ایران، مطالب وبلاگ با اخبار جدید ره آدرس زیر منتقل شده است . لطفا اطلاع رسانی کنید . متشکریم
http://madaran.tk/

گزارش تصویری ازشانزدهمین هفته همبستگی زنان شهر کلن/آلمان با مادران عزادار ایران

01 November 2009