Tuesday, December 29, 2009

بیانیه حامیان "مادران عزادار ایران" در لس آنجلس

دوشنبه شب، ۲۸ دسامبر 2009 میلادی برابر با هفتم دیماه 1388 شمسی گروه بزرگی از ایرانیان ساکن لس آنجلس، همراه با مهمانانی از حامیان مادران عزادار در شهر فرانکفورت آلمان، در مقابل ساختمان فدرال و در دو طرف خیابان ویلشر، تقاطع وترن، جمع شدند و با روشن کردن شمع، نشان دادن تصاویر جانباختگان، خواندن سرود و شعارهای مشابه شعارهای مردم ایران، توجه بسیاری از عابران و رانندگان ماشین ها را به خود جلب کردند. بطوری که لحظه ای صدای بوق ممتد ماشین ها به نشانه همراهی و حمایت مردم ایران قطع نمی شد. حامیان مادران عزادار، در لس آنجلس نیز با پیوستن به این گروه و قرائت بیانیه خود، حمایت خویش را از مادران و مردم ایران اعلام کردند


ای که پرسی تا به کی در بند در بندیم ما

تا که آزادی بود در بند، در بندیم ما

پس از شش ماه که از اعتراض مردم ایران نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه امسال می گذرد، در اثر سیاست های سرکوبگرانه، جزمیت گرا و یکسونگر حکام رژیم مستبد مذهبی ایران، جنبش خودانگیخته و بی خشونت و حقّه مردم ابعادی بسیار گسترده تر یافته است. متأسفانه سیاست دیر باور رژیم، به جای درک واقعیت ها، به کشتار، ضرب و جرح، دستگیری و آدم ربائی توسط مزد بگیران خود افزوده که حاصلی جز ایجاد شکاف عمیق تر میان مردم و حکومت، و سرگردانی و عزاداری خانواده های بیشتر نداشته است.

یکی از زیانبارترین و دردناک ترین رفتار رژیم، چگونگی برخورد با وابستگان شهدا و مادرانی است که گرچه داغ عشق فرزند با آنهاست اما هنوز در صلح و سکوت و آرامش با نیروهای امنیتی برخورد می کنند. طبق اخبار موثق، در جریان روز عاشورا بعضی از این مادران صدمه دیده اند و از تعدادی دیگر هم خبری در دست نیست. ارتباطات اینترنتی در برخی از مناطق تهران بکلی قطع شده است. وبلاگ مادران عزادار دچار مشکل شده و مادران نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین مطلع شدیم، که مأموران امنیتی با یورش به خانه خانم مهین فهیمی، یکی از مادران صلح، او را همراه پسرش و تنی چند از بستگانش دستگیر کرده اند. خانم زهره تنکابنی، یکی دیگر از اعضای مادران صلح نیز در خانه اش بازداشت شد. او در تماس تلفنی که از زندان اوین با خانواده خود داشت، خبر بازداشتش را تایید کرده است. ضمناً تاکنون از شرایط خانم پروین فهیمی مادر زنده یاد سهراب اعرابی و برادران سهراب اطلاعی در دست نیست. طبق اخبار رسیده، در تظاهرات روز عاشورا، مأموران از نوع جدیدی از گاز اشک آور استفاده کردند که تأثیر بسیار بدی بر روی دستگاه تنفسی کسانی گذاشته که در معرض آن قرار داشتند، بطوریکه برخی از آنان هنوز در بیمارستان بستری و تحت ماسک اکسیژن هستند.

افزایش سرکوب، در همین چند روز اخیر نسبت به ماه های گذشته، نشانگر این واقعیت است که دولتمندان رژیم مستبد مذهبی ایران می دانند که آخرین نفس هایشان را می کشند و به همین دلیل برای حفظ خود، همچون غریقی که به خرده چوبی هم چنگ می زند، بر بگیر و ببند و کشتارها افزوده اند. اما میزان این وحشیگری و ظلم چنان بزرگ و چشمگیر و بی حاصل است که مطابق اخبار مستند و فیلم های موجود، چند تن از نظامیان، به مردم پیوسته و از حمایت و حفاظت آنان نیز برخوردار شده اند.

ما حامیان "مادران عزادار" در لس آنجلس، ضمن ابراز انزجار از رفتارهای خشونت آمیز آمران و عاملان کشتار و سرکوب مردم، چه در این مدت شش ماه، و چه در سی سال گذشته، همبستگی خود را با مادران و مردم ایران، اعلام کرده و آماده هرگونه کمک و همیاری با آنان هستیم.

گسترده باد سایه مادران بر سر ملت ایران، زنده و سربلند باد ایران و ایرانی.

حامیان "مادران عزادار ایران" در لس آنجلس
+ نوشته شده در سه شنبه هشتم دی 1388ساعت 20:55 توسط پرتو نوری علا |





No comments:

Post a Comment