Thursday, February 18, 2010

حامیان مادران عزادار در سلول های انفرادی اوین

تعدادی زیادی از حامیان مادران عزادار در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت شرایط طاقت فرسا و قرون وسطائی قرار دارند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، از بامداد روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه یورش به حامیان مادران عزادار آغاز شد و شب ۱۹ بهمن به اوج خود رسید. یورش های مامورین وزارت اطلاعات از ساعت ۲۲:٣۰ آغاز شد و تا ساعت ٣ بامداد ادامه یافت. گفته می شود در جریان این یورش ها، حداقل ۷ نفر از مادران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
این گزارش می افزاید، تیم های پنج نفره ی وزارت اطلاعات به خانه های مادران هجوم برده و با خشونت و وحشی گیری بی حدی آن ها را در مقابل چشمان وحشت زده و گریان فرزندان، مادران و اعضای خانواده دستگیر کرده و با خود می بردند. این بازداشت ها با هماهنگی و همکاری لباس شخصی های محلی صورت گرفته است.
این گزارش اسامی تعدادی از حامیان مادران عزادار دستگیرشده را به شرح زیر اعلام کرده است:


۲- خانم الهام احسنی ۲۷ ساله کارشناس درمان عمومی. او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است، می باشد. او دوشنبه شب ۱۹ بهمن ساعت ۲۲:٣۰ دستگیر شده و هنوز از محل بازداشت وی خبری در دست نیست.
٣- خانم ژیلا اکرم زاده مکوندی ۴۹ ساله. دوشنبه شب ۱۹بهمن حوالی ساعت ۲٣:٣۰ دستگیر و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.


۶ - خانم فرزانه زینالی ۵٣ ساله متاهل و دارای ۲ فرزن. او ۱۹ دی ما ه به منظور شرکت در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد.


در ادامه ی این گزارش آمده است: خانواده های حامیان مادران عزادار از زمان دستگیری عزیزانشان برای پیگیری وضعیت، شرایط و محل بازداشت آنها به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند. برخورد پاسداران و ماموران امنیتی که تحت عنوان افراد شاغل در دادگاه انقلاب و زندان اوین هستند با خانواده های حامیان مادران عزادار غیرانسانی است. آن ها به خانواده ها پاسخ نمی دهند و آن ها را تهدید می کنند.
حامیان مادران عزادار برای رسیدن به عدالت درکنار مادرانی هستند که فرزندان آنها با شکنجه های اسماعیل احمدی مقدم و احمدرضا رادان در کهریزک یا توسط نیروی انتظامی، لباس شخصی ها (اعضای ویژه سپاه پاسداران)، بسیج به شهادت رسیده اند و یا در زندانهای ولی فقیه بسر می برند. مادران عزادار و حامیان آنها هر شنبه در پارک لاله گرد هم می آیند و با اعتراضات خود خواستار دستگیری و مجازات آمرین و عاملین کشتارهای مردم ایران می شوند. آنها همچنین در کنار مادران عزدار بر آرامگاه شهدای راه آزادی مردم ایران گرد آمده اند. تاکنون پاسخ خواسته های به حق مادران عزادار و حامیان آنها باتون، توهین، دستگیری، سلول انفرادی و شکنجه بوده است
۱- خانم گلی ۴۹ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند. او بامداد یکشنبه ۱۷ بهمن ساعت ٣ در منزل شخصی اش دستگیر شد. ۴ - دکتر لیلا سیف الهی دوشنبه شب ۱۹ بهمن دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد. ۵- خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای ۲ فرزند. دوشنبه شب دستگیر شده و گفته می شود به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. ۷- خانم رزا تمدن ۵٣ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند. .

No comments:

Post a Comment