Monday, December 7, 2009

گفتگوی خدیجه مقدم با بی بی سی در رابطه با دستگیری مادران عزادار 

خدیجه مقدم، یکی از مادران حاضر در این مراسم، به بی بی سی گفت که مادران در ساعت پنج طبق روال هر هفته در مراسم حاضر می شدند، اما آنهایی که زودتر رسیدند و در پارک بودند دستگیر شدند.

به گفته خانم مقدم او به همراه تعداد زیادی از مادران اجازه ورود به پارک را نیافت و از بیرون شاهد بود که تعداد زیادی نیروی انتظامی و مامور لباس شخصی به همراه دو دستگاه اتوبوس، تعدادی ون و ماشین پلیس در محل حاضر بودند و اقدام به دستگیری و برخورد با این مادران کردند.

خانم مقدم افزود " فکر می کنم حدود ۱۵نفر از مادران در پارک دستگیر شدند و ماشین حامل آنها حرکت کرد، عده دیگری هم نزدیک در ورودی خیابان ۱۶ آذر دستگیر شدند، تعداد بازداشت شدگان به ۲۹ نفر رسید و به بازداشتگاه موقت وزرا منتقل شدند. اما در ساعات پایانی شب شش نفر و سپس دو نفر از مادارنی را که سن بالایی داشتند آزاد کردند و ۲۱ نفر دیگر همچنان در بازداشت به سر می برند. خانواده ها همچنان از وضعیت بازداشت شدگان بی اطلاعند."

او با اعلام این که چندی پیش به دلیل شرکت در این مراسم به مدت پنج ساعت بازجویی شده بود، افزود "راه تمام کردن این اعتراض های صلح آمیز با سرنیزه نیست. باید به خواست مادران رسیدگی کنند. مادران می خواهند خون فرزندانشان فراموش نشود، بچه هایی که در زندان هستند آزاد شوند و به این کشتارهای صورت گرفته رسیدگی شود. پنج ماه گذشته و هنوز یک نفر را حتی به عنوان فرد خودسر محاکمه علنی و معرفی نکرده اند. به هر حال ما باید حرفمان را بزینم و اینها باید به خواسته های ما رسیدگی کنند."

"مادران عزادار" پس از کشته شدن ندا آقا سلطان، دختر ۲۶ ساله ای که با شلیک گلوله در تجمع اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری به قتل رسید، شکل گرفت.

"مادران عزادار" برخی از فعالان حقوق زنان، مادرانی که فرزندانشان را در تجمعات اعتراضی اخیر از دست داده اند و زنان معترض به وقایع پس از انتخابات هستند که هر شنبه به نشانه اعتراض به کشته شدن معترضان در ناآرامی های اخیر در پارک لاله تهران تجمع می کنند

منبع خبر: بی‌ بی‌ سی‌

No comments:

Post a Comment