Wednesday, March 3, 2010

ادامه ی بازداشت مادران عزادار قرار بازداشت عده ای از مادران عزادار تمدید شده است

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تمدید قرار بازداشت حامیان مادران عزادار دربند، به توصیه بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفته است. حامیان مادران عزادار در بند نسبت به این تصمیم و ادامه بازجوئی ها و شکنجه های روحی اعتراض کرده اند.
این گزارش می افزاید: به خانواده های مادران زندانی گفته شده که بدلیل اعتراض به تمدید قرار بازداشت، آنها را به دادگاه انقلاب برده اند ولی از زمان و مکان آن اطلاعی به خانواده ها و وکلاء داده نشده است. همچنین تاریخ بازداشت حامیان مادران عزادار در بند را از اول اسفند در پرونده آنها قید کرده اند، در صورتیکه آنها در شب های ۱۷ و ۱۹ بهمن با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. مادران زندانی اتهامات نسبت داده شده را رد کرده اند.
خانواده های حامیان مادران عزادار در بند از زمان دستگیری تا به حال برای پیگیری وضعیت آنها بطور روزانه به دادسرای انقلاب، دادستانی و زندان اوین مراجعه می کنند. هر کدام از این مراکز آنها را به دیگری احاله می دهد و جواب مشخصی به آنها داده نمی شود. رفتار کارکنان امنیتی دادسرای انقلاب با خانواده ها با تهدید و توهین همراه است و به آنها اجازه داده نمی شود با مسئول پرونده ساخته شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات در مورد مادران روبرو شوند. دادسرای انقلاب وقتی که نمی خواهد جوابگوی خانواده ها باشد به آنها می گوید که شعب بازپرسی امنیت به زندان اوین نقل مکان کرده است و ما دیگر جوابگو نیستیم. بعضی از خانواده ها از طرف بازجویان وزارت اطلاعات مورد تهدید و تحت فشار هستند که وضعیت حامیان مادران عزادار دربند نباید با رسانه ها و سازمانهای حقوق بشری و فعالین حقوق بشری در میان گذاشته شود و این مسئله را ارتباط با بیگانه عنوان می کنند.
از زمان دستگیری تاکنون خانواده ها موفق به ملاقات با حامیان مادران عزادار در بند نشده اند.
وکلایی که خانواده های حامیان مادران عزادار در بند انتخاب کرده اند اجازه پیگیری پرونده را نیافته اند.
اسامی مادران زندانی در بند ۲۰۹ زندان اوین که تحت بازجوئی و فشارهای روحی هستند به قرار زیر اعلام شده است:
۱- خانم ام بنین ابراهیمی ۴۹ ساله متاهل و داردی ۲ فرزند. او بامداد یکشنبه ۱۷ بهمن ساعت ۰٣:۰۰ در منزل شخصی اش دستگیر شد.
۲- خانم الهام احسنی ۲۷ ساله کارشناس درمان عمومی، از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و همچنین از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی هستند. او دوشنبه شب ۱۹ بهمن ساعت ۲۲:٣۰ دستگیرو به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
٣- خانم ژیلا کرم زاده مکوندی ۴۹ ساله، دوشنبه شب ۱۹بهمن حوالی ساعت ۲٣:٣۰ دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
۴ .دکتر لیلا سیف الهی ۴۲ ساله دوشنبه شب ۱۹ بهمن دستگیر و به بند ۲۰۹ زندانی اوین منتقل شد.
۵-خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای ۲ فرزند. دوشنبه شب ۱۹ بهمن دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین متقل شد.
۶- منیژه طاهری.
۷- خانم فرزانه زینالی ۵٣ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند. او ۱۹ دی ماه به منظور شرکت کردن در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد.

No comments:

Post a Comment