Wednesday, February 3, 2010

دستگیری یکی از حامیان مادران عزادار 
خانم فرزانه زینالی از چهار هفته ی پیش بازداشت شده است




اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱٣٨٨ - ٣ فوريه ۲۰۱۰

اخبار روز: یکی از حامیان مادران عزادار بیش از ۴ هفته است که ربوده شده و در بازداشت بسر می برد.
بنابه گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از وضعیت و شرایط خانم فرزانه که توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده، هیچ خبری در دست نیست.
خانم فرزانه زینالی ۵٣ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند و از حامیان مادران عزادار می باشد. او روز ۱۹ دی ماه از منزل خارج و به قصد شرکت در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله شده ولی در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به نقطه نامعلومی منتقل گردیده است. از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط و حتی مکان بازداشت او در دست نیست.
خانواده خانم زینالی از زمان دستگیری تا به حال بارها به دادگاه انقلاب و زندان اوین برای پیگیری وضعیت و شرایط و محل نگهداری او مراجعه می کنند اما از دادن هرگونه جوابی به این خانواده خوداری می کنند. فقط یکبار به این خانواده گفته شده که خانم زینالی در بازداشتگاهی نزدیک قم بسر می برد. ار گفتن محل دقیق و یا دادن آدرس این محل به خانواده زینالی خوداری شده است. این خانواده تحت فشار بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارند تا بازداشت خانم زینالی را با فعالین حقوق بشر و رسانه ها در میان نگذارند.
درچند روز اخیر مامورین وزارت اطلاعات به منزل خانواده زینالی یورش برده و پس از بازرسی طولانی منزل، لپ تاپ برادر خانم زینالی و کامپیوتر، آلبوم های عکس و سایر وسائل شخصی او را با خود برده اند.

این گزارش می افزاید: همچنین از سرنوشت مادر دیگری از حامیان مادران عزادار از پس از روز عاشورا که توسط بازجویان وزارت اطلاعات ربوده شده است خبری در دست نیست.
در حال حاضر علاوه بر ۲ مادر فوق، خانم پروانه مداح راد از حامیان مادران عزادر مدتهاست که در بند مخوف ۲۰۹ زندانی است. اخیرا او را به بند زنان زندان اوین منتقل کرده اند


.

No comments:

Post a Comment