Monday, February 1, 2010

 شیرین عبادی:
رسیدن به عدالت، راهی گلگون می‌طلبد نه پرخون
 

ایران | 01.02.2010

شیرین عبادی رئیس کانون مدافعان حقوق بشر طی بیانیه‌ای مردم، دولتمردان و نیروهای نظامی را به پرهیز از خشونت دعوت کرده است. وی متذکر شده که هرگونه اقدامی باید در راستای نهادینه کردن موازین جهانی حقوق بشر در ایران باشد. 

خانم شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل بیانیه‌ای را منتشر کرده و نگرانی خود از گسترش خشونت در جامعه را متذکر شده است. وی در این بیانیه با اشاره به اعدام‌های اخیر و نیز وقایع خشونت‌بار روز عاشورا از مردم خواسته تا در راستای خشونت‌گریزی و صلح‌طلبی گام بردارند.

خانم عبادی در بخشی از بیانیه خود آورده است: «ما ملتی صلح طلب هستیم که اکنون می‌بایست نارضایتی، انتقاد، مخالفت و اعتراض را با راهکارهای مدنی و با پرهیز کامل از هر گونه خشونتی پی گیریم و در دام گسترده شده خشونت خواهان گرفتار نشویم». 

(متن این بیانیه را می‌توانید در لینک زیر بخوانید

http://www.humanrights-ir.org/php/view.php?objnr=342

شیرین عبادی در بخش دیگری از بیانیه خود از مسئولان و نمایندگان نظام جمهوری اسلامی خواسته تا به اراده و خواست ملت تمکین کنند و دست از تداوم سیاست‌های خشونت‌آمیز خود بردارند.

وی در بخش دیگری از این بیانیه «برادران سپاه پاسداران و بسیج» را خطاب قرار داده و نوشته است: «ملت ایران نیک به خاطر دارند که بسیاری از برادران سپاه و بسیج مدافع حقوق ملت در برابر زیاده‌خواهی و تهاجم دشمنان این سرزمین بودند. اما اکنون ناباورانه و چه سخت و سوگوارانه شاهدند که عده قلیلی از آن نیروی مردمی، آتش و تیر به روی ملت و هموطنان خود می‌گشایند و با شلیک هر گلوله‌ای جمعی از هموطنانشان را به عزا می‌نشانند».

شیرین عبادی در پایان بیانیه‌ی خود از تمامی گروه‌ها خواسته تا اقدامات خود را فقط در راستای تامین و نهادینه کردن موزاین جهانی حقوق بشر در ایران متمرکز کنند


SH/RN

No comments:

Post a Comment