Thursday, December 17, 2009

حضور احمدی نژاد در کپنهاگ با اعتراض عده ای از ایرانیان مقیم دانمارک و چند کشور اروپایی دیگر از جمله سوئد و نروژ در پایتخت دانمارک همراه بود.


مهدی پرپنچی، خبرنگار اعزامی بی بی سی فارسی به اجلاس کپنهاگ گفت که با توجه به مسائل امنیتی اجازه تجمع به معترضان در مقابل محل برگزاری اجلاس داده نشده است و معترضان ایرانی که تعدادشان حدود 350 تا 400 نفر بود، در سرمای زیر صفر درجه کپنهاگ، در یکی از میدان های در مرکز شهر دست به اعتراض زدند.


به گفته خبرنگار بی بی سی در این تجمع چند استاد ایرانی دانشگاه های دانمارک و سوئد سخنرانی کردند و همچنین موسیقی زنده نیز اجرا شد


 خودداری ملکه مارگارت دانمارک در دعوت از احمدی نژاد به ضیافت شام سلطنتی


استکهلمیان – در حالیکه سران تمامی کشورهای جهان که در کنفرانس زیست محیطی کپنهاک شرکت کرده بودند به ضیاقت شام سلطنتی ملکه مارگارت دانمارک دعوت شدند, نام محمود احمدی نژاد رئیس جمهور حکومت اسلامی در لیست میهمانان به چشم نمی خورد. احمدی نژاد تنها رئیس کشور شرکت کننده در این کنفرانس است که به ضیافت شام ملکه مارگارت دانمارک دعوت نشده است. این در حالی است که حتی نام دیکتاتورهای منفوری مانند رابرت موگابه حاکم زیمبابوه و همسرش نیز در لیست میهمانان ضیافت شام گنجانده شده است. نماینده کشور افغانستان در این ضیافت شاهزاده مصطفی ظاهر دیپلمات برجسته افغان و نوه محمد ظاهر شاه و ملکه حمیرا پادشاه و ملکه فقید افغانستان بوده است. شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل, عبدالله گول رئیس جمهور ترکیه, هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و سعد حریری نخست وزیر لبنان از دیگر میهمانان ضیافت شام ملکه دانمارک بوده اند.

No comments:

Post a Comment