Saturday, May 15, 2010

بیانه گروه همبستگی با مادران عزادار ایران در شهر کلن در اعتراض به اعدامها


15 ماه مه

بار د یگر جمهوری اسلامی جان 5 تن از فرزندان پرشور میهن ما را گرفت. اینها که جرمی جزآزادی خواهی نداشتند تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفتند تا به کارهای ناکرده اعتراف کنند و در بیدادگاهی به اعدام محکوم شدند.

ما حامیان مادران عزادار در شهر کلن که هر یکشنبه در جلوی کلیسای بزرگ شهر اکسیون برگزار می کنیم، تا خواستهای مادران عزادار ایرانی را بازتاب دهیم، در رنج مادران و همه یاران این عزیزان شریکیم. خواست مادران عزادار آزادی همه زندانیان سیاسی، شناسایی و محاکمه عاملین و آمرین شکنجه ها و قتل زندانیان و لغو حکم اعدام است.


شیرین عزیز، ما متاسفیم که تا همین چند روز پیش عکست را که زیرش نوشته بود محکوم به اعدام در دست می گرفتیم و امروز زیر آن عکس می نویسیم اعدام شده در تاریخ 9 مای. خودت درست گفتی که گروگان هستی آری تمام زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی گروگان هستند تا آن گاه که دستگاه خلافت تشخیص دهد که وقت ایجاد ترس و هراس است. هم بندانت در خاطراتشان از تو می نویسند که تو با آنکه محکومیت اعدام داشتی همواره نگران زندانیان دیگر بودی و همواره از وضع آنها پرس و جو می کردی امروز نام تو نه فقط در کردستان که در تمام ایران یاد آور زنی است تلاشگر، پرشور و مهربان که برای تغییر در زندگی خود به پا خاست ولی افسوس که پای آرزوهایش در بندهای زندان گرفتار شد. زنی که شب با حیله ای او را از سلول ربودند و به پای اعدام بردند و به او حتی مجال آن ندادند که با هم بندان خود وداع کند.


مردم ایران امروز در اندوه فرزندان خود سوگوار است. دراندوه شیرین، فرزاد، علی، مهدی و فرهاد. میدانیم که میدانستید بعد از مرگتان زنده میشوید . و این را مادر کمانگر به چشم خود دید و گفت که فرزاد من نمرده ، تازه زنده شده .

میدانیم که میدانستید بعد از مرگتان نه تنها ایرانیان بلکه همه آزادیخواهان در جهان به پا می خیزند . و ما به چشم خود در اقصا نقاط دنیا این را می بینیم .

عزیزان! ما به پای خونتان ایستاده ایم و عزم ما برای رسیدن به خواستهای تعیین شده استوارتر شده است.

یادشان گرامی باد و برای همه تلاشگران حقوق بشر در راهی که پیش گرفته اند آرزوی استواری داریم. دوسنان این آن چیزی است که این عزیزان از ما می خواهند.

No comments:

Post a Comment