Thursday, November 26, 2009

 
بان کی مون : مردان خشونت علیه زنان را نفی کنند
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۸ • رادیو زمانه 

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل خواستار اجماع جهانی مردان برای رفع خشونت علیه زنان شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها آقای بان که به مناسبت روز جهانی محو خشونت علیه زنان، بیانیه‌ای صادرکرده است، همچنین از مردان خواست که در این همکاری جهانی، مشارکت داشته باشند.

۱۰ سال از زمان نام‌گذاری ۲۵ نوامبر به عنوان روز بین‌المللی محو خشونت علیه زنان در مجمع عمومی سازمان ملل می‌گذرد.

وی افزوده است که تا زمانی که ما مردان و پسران، اعمال خشونت علیه زنان را تحمل می‌کنیم، این نوع خشونت از میان نمی‌رود.

بان کی‌مون، تجربه ۷۰ درصد زنان در مورد خشونت‌های فیزیکی و جنسی از سوی مردانی مثل همسر، محارم و مردان آشنای دیگر را غیرقابل قبول دانست.

وی از همه مردان جهان از پیر و جوان خواست که به شبکه مردانی که به تبلیغ الگوی رفتار درست با زنان می‌پردازند، بپیوندند و سکوت خود در خصوص خشونت علیه زنان را بشکنند.

این شبکه در حال حاضر ۱۴ عضو دارد؛ خوزه لوئيس رودريگز زاپاترو نخست وزیر اسپانیا، فرانکو فراتینی نخست وزیر ایتالیا، پائولو کوئیلو نویسنده برزیلی و دزموندو توتو برنده صلح نوبل از آن جمله‌اند.

بان کی‌مون گفته است که این افراد به خاطر اثبات مخالفتشان با خشونت علیه زنان انتخاب شده‌اند و وی امیدوار است که تعداد اعضای این گروه افزایش یابد.

دبیرکل سازمان ملل افزوده است که همکاری سران سیاسی، مذهبی و فرهنگی جهان، این سازمان را به محو خشونت علیه زنان و دختران امیدوار کرده است.

تعداد بسیاری از زنان جهان در معرض انواع خشونت‌های فیزیک، روانی و جنسی هستند. رایج‌ترین شکل خشونت علیه زنان، خشونت‌های خانگی است که از سوی نزدیکان مذکرشان صورت می‌گیرد
.

No comments:

Post a Comment