Thursday, October 8, 2009

فراخوان مادران عزادار برای سوگواری

مادران عزادار از مردم دعوت کرده‌اند که شنبه بیست و هفتم تیرماه برای اعلام همبستگی با خانواده‌های کشته‌شدگان اخیر، در پارک‌ها گرد هم بیایند.

این گروه از زنان ایرانی در سه هفته گذشته، هر شنبه ساعت هفت بعد از ظهر، در سکوت و بدون هیچ شعار و پلاکاردی در پارک‌های تهران حضور یافته‌ و اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

در این بیانیه آمده‌است: «از آنجا که غروب روزهای شنبه نیروهای انتظامی به صورتی غیر قانونی مادران را در پارک‌های تعیین شده، تهدید و از پارک‌ها بیرون می‌کنند و اگر کسی اطاعت نکند، دستگیر می‌شود از همه ملت ایران، زنان و مردان می‌خواهیم شنبه‌ها ساعت ۷ تا ۸ غروب به هر پارکی که مایل هستند برای همبستگی با مادران عزادار رفته و به هر شکل ممکن مادران را تنها نگذارند.»

ششم تیرماه، بیش از ۲۰ نفر از زنانی که در اعتراض به بازداشت‌های اخیر و خشونت‌های اعمال شده علیه معترضان، در پارک لاله تهران گرد هم آمده بودند، از سوی نیروی انتظامی دستگیر شدند.

مادرانی که فرزندانشان در اعتراضات اخیر بازداشت یا ناپدید شده‌اند، با در دست داشتن عکس آن‌ها در برنامه شرکت کرده بودند.

این بیانیه از مردم دعوت کرده‌است که روز شنبه به هر شکل ممکن با حضور در پارک‌ها همبستگی و اعتراض‌شان را به نمایش بگذارند

این بیانیه از مردم دعوت کرده‌است که روز شنبه با حضور در پارک ها روی نیمکت‌ها بنشینند، ِروبان سیاه به درختان آویزان کنند، در صورت امکان پیاده‌روی کنند و به هر شکل ممکن با حفظ امنیت خود و دیگران همبستگی و اعتراض‌شان را به نمایش بگذارند.

مادران عزادار می‌گویند: «ما تا آزادی فرزندان‌مان و مجازات قاتلان هموطنان‌مان از پا نخواهیم نشست.»

گروه «مادران عزادار» جمعی از زنان ایرانی هستند که پس از کشته شدن ندا آقا سلطان شنبه هر هفته به نشانه سوگواری و اعتراض در پارک‌ها جمع می‌شود و می‌گویند که تا مجازات عاملان این حوادث اعتراض خود را ادامه خواهند داد.

ندا آقاسلطان، در راهپیمایی شنبه ۳۰ خرداد به ضرب گلوله کشته شد. تصویر ویدئویی که از لحظه مرگ این زن جوان گرفته شده در بسیاری از شبکه‌های خبری جهان به نمایش درآمده‌است.

در جریان اعتراضات یک ماه گذشته به نتایج اتخابات ریاست جمهوری هزاران نفر از معترضان دستگیر شده‌اند. مقامات ایران تعداد بازداشت شدگان را ۲۵۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. این در حالی است که سازمان‌های حقوق بشری از بازداشت بیش از ۴۰۰۰ نفر خبر می‌دهند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید که در جریان راهپیمایی‎های اعتراضی یک ماه گذشته صدها تن کشته‌شده‌اند. مقامات ایران تا کنون جان باختن ۲۰ نفر را تایید کرده‌اند

No comments:

Post a Comment