Wednesday, December 30, 2009


بیانیه مادران صلح درباره بازداشت دو نفر از اعضایش
زهره تنکابنی 

چهارشنبه ۳۰ دسامبر۲۰۰۹

در پی بازداشت‌های گسترده فعالان مدنی و سیاسی، چند تن از مادران صلح نیز در روزهای اخیر در خانه‌هایشان بازداشت و روانه زندان شده‌اند.


زهره تنکابنی و مهین فهیمی از اعضای فوروم مادران صلح ایران اند که در سال‌های جوانی همسرانشان را از دست داده و با کار و تلاش شبانه‌روزی سرافرازانه از عهده مشکلات معیشتی و زندگی بر آمده و فرزندان و شاگردان برومند و توانمندی به جامعه ایران تحویل داده‌اند.


آنها نیز چون دیگر مادران ایران جوانی و سلامتی خویش را در راه اعتلای میهن هزینه کرده‌اند.


زهره تنکابنی ۶۲ ساله و دبیر سابق آموزش و پرورش در وضعیتی دستگیر شده که از ناراحتی شدید قلبی و بیماری قند رنج می‌برد و افزون بر آن در سوگ خواهر و خواهرزاده‌های جوانش نیز عزادار است. مهین فهیمی ۵۸ ساله کارشناس تاریخ و پژوهشگر را با پسر جوانش دستگیر کرده‌اند و بدیهی است که رنج مهین در زندان مضاعف باشد.


لازم به ذکر است که بازداشت این مادران در پی احضارهای تلفنی و بازجویی‌ها و تهدیدات مکرر صورت گرفته است.


مادران صلح و به ویژه مادران دستگیر شده عموماً زنانی صلح‌دوست اند که خود را در قبال اصل عدم خشونت متعهد و مسئول می‌دانند و بر مشی و روش مسالمت و مدارا برای حل مشکلات جامعه پای می‌فشارند.


این مادران برای برقراری تعادل در فضای خشونت‌زده ایران تلاش می‌کنند. زیرا باور دارند جامعه تنها در فضای امن و تاریخ از زد و خورد به عقلانیت و مدنیت که ابزار ضروری برای ساخت جامعه است دست می‌یابد.


مهم از این روست که مادران علی‌رغم ضرباتی که بر تن رنجورشان وارد می‌شود، خود را چون سپر بین خشونت‌گران و مردم خشونت‌دیده حایل می‌سازند تا از رفتارهای واکنشی و غریزی مردم به ویژه جوانان در قبال خشونت‌های وارده حتی‌الامکان بکاهند.


مادران صلح ایران ضمن اعلام نگرانی از افزایش سرکوب‌ها و گسترش فضای خشونت در جامعه خواهان آزادی فوری کلیه بازداشت‌شدگان، به ویژه مادران در بند و حبس می‌باشیم.


مادران صلح ایران
۸ دی ۱۳۸۸

No comments:

Post a Comment