Tuesday, November 10, 2009

سيمين بهبهاني ، در گفتگو با راديو ندا: این وضعیت فاجعه است

By radioneda

سيمين بهبهاني ، در گفتگو با راديو ندا: این وضعیت فاجعه است
خانم سيمين بهبهاني در رابطه با تجمع هفتگي مادران عزادار كه هر شنبه در پارك لاله گرد مي آيند و خود ایشان درآن شركت كرده بود به راديو ندا گفت: جمع شدن مادران دو رويه دارد ؛ يك رويه مقاومت، دل داشتن و مقتدر بودن اين مادران است و رويه ديگر آن درد و اندوه و حزني كه در پشت اين مقاومت است. من خودم مادر هستم و احساس ميكنم كه اين مادران با چه مقاومتي، با چه پيگيري ای مي آيند؛ حضور پيدا ميكنند و خودشان را نشان ميدهند كه مردم فراموش نكنند كه چه فاجعه اي اتفاق افتاده است و چگونه فرزندان اين مملكت مثل گل پرپر مي شوند.
او اضافه كرد : مادران را ديدم كه چقدر مقاوم هستند، چقدر متاثر هستند و چقدر سعي ميكنند كه اين وضع نا هنجاري كه برايشان پيش آمده را به ديگران منتقل كنند.
خانم بهبهاني درخصوص برخورد ماموران انتظامي با مادران گفت: ماموران امنيتي كه در آنجا بودند يك نوع احساس همدلي و يكنوع احساس نارضائي هم با اين وضع داشتند. آنها خيلي اوقات با مردم و خصوصاً با مادران با ملايمت رفتار ميكردند ولي در عين حال سعي در متفرق كردن داشتند و نمي خواستند جمعيت آنجا زياد بمانند و هر چه زودتر ميخواستند جمعيت را متفرق كنند و يك نفس راحتي بكشند.
بانوی شعر ایران با اشاره به حضور جوانان در بين مادران داغدار گفت: اين فاجعه اي كه اتفاق افتاده و ميافتد، مربوط به يكي دو نفر نيست. با اين فاجعه ملتي احساس همدردي دارد.
او خاطر نشان كرد: من نميدانم چرا اولياي امور نمي فهمند كه وقتي مردم چيزي را نمي خواهند، و عده زيادي با وضعيتي روبرو ميشوند و نارضايتي شان را ابراز ميكنند، آمران حكومت سعي ميكنند اين وضع را ادامه بدهند. من از اين تعجب ميكنم. از پير و جوان و دانشجو وغير دانشجو همه جمع ميشوند كه اظهار نارضايتي از يك امري بكنند, ولي بزرگان حكومت فكر ميكنند كه ارزش خودشان بالاتر از همه ارزش ها است و هر چه آنها فكر ميكنند درست است. در حالي كه بايستي به راي مردم احترام بگذارند.
خانم سيمين بهبهاني در مورد خواست مادران سوگوار به راديو ندا گفت: یک مادر وقتي فرزندش را بزرگ ميكند ، تحصيل كرده , قابل شركت در اجتماع و وارد اجتماع ميكنند، مي آيند با يك گلوله راحتش ميكنند، يا ناقص اش ميكنند ويا به او تجاوز ميكنند يا بلایی بر سرش مي آورند. معلوم است که يك مادر نمي تواند چنین فاجعه ای را تحمل كند و تا عمر دارد از يادش نمي رود. اين وضعيت فاجعه است! وضعي است كه يك عمر زحمت يك مادر را بباد فنا ميدهد.
او در رابطه با بي خبري از وضعيت دستگر شدگان حركت اعتراضي مردم در 13 آبان گفت : اين تازگي ندارد و چندين بار اتفاق افتاده است. حتي اشخاص سرشناس مملكت را دستگير ميكنند و زن و بچه آنها خبر ندارند كه چه بر سر آنها آورده اند. كسي را كه ميگيرند لااقل بايد به خانواده اش اطلاع دهند كه كجاست. اين در واقع زجر دادن خانواده است.
سیمین بهبانی در پایان این گفتگو بر لزوم بازگشت آرامش و آسایش به کشور تاکید کرد و گفت: ما نمي خواهيم مملكتمان آشفته باشد، خواب مردم آشفته باشد. ما اين را نمي خواهيم. ما ميخواهيم آسايش و آرامش داشته باشيم

برای شنیدن این گفتگو میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید

http://www.artin.rivido.de/neda/11/08/simin.ram

http://www.artin.rivido.de/neda/11/08/H_Simin.mp3

No comments:

Post a Comment